A BMW Motorrad 2009-ben mutatta be az S 1000 RR modellt, amely nem csupán a gyártó első szupersport-motorja volt, de egyben a kategória első motorkerékpárja, amelyet ABS rendszerrel szereltek fel.
A verseny ABS 2009-es bemutatkozása óta a BMW Motorrad kínálatában folyamatosan szerepelt kimondottan a szupersport-motorok igényeire szabott blokkolásgátló rendszer, jelentősen fokozva a szegmens aktív fékezési biztonságát. Az ABS Pro funkció a verseny ABS folyamatos finomításának eredménye, amely lehetővé teszi a blokkolásgátló hatékony működését kanyarban történő fékezés során is.
Nagyobb biztonságban az utakon és a pályán
A funkció kifejezetten közutakon történő használatra született, ahol váratlan veszélyek leselkedhetnek ránk. A HP4 verseny ABS funkciója magas fokú biztonságot szavatol egyenesben történő lassítás során, az ABS Pro egy lépéssel tovább merészkedve kanyarokban is növeli a fékezés biztonságát. Az ABS Pro megakadályozza kanyaríveken a kerekek blokkolását, még akkor is, ha gyorsan következik be a fékezés. Ez csökkenti a hirtelen kormányerő-változást a váratlan fékezési manővereknél és megakadályozza a motorkerékpár hátuljának akaratlan kitörését.
Műszaki értelemben az ABS Pro az ABS vezérlését a motorkerékpár dőlésszögének függvényében változtatja, az adott helyzetnek megfelelően. A motorkerékpár dőlésszögének meghatározásához a rendszer ugyanazoktól az érzékelőktől származó hossz- és oldalirányú gyorsulási, valamint a perdületre vonatkozó adatokat hasznosítja, amelyeket a DTC (kipörgésgátló) és a DDC (dinamikus csillapítás-szabályozás) rendszerek.
Minél élesebb szögben dől a motorkerékpár, a vezérlés annál jobban korlátozza a féknyomás gradiensét hirtelen manőverek során. Ez azt jelenti, hogy a nyomás felépülése lassabban történik, továbbá az ABS szabályozási tartománya még kiegyenlítettebb lesz. Az ABS Pro előnye a vezető számára a kifinomult reakciókban, a fékezés és stabilitás magas fokában és a kanyarokban elérhető legnagyobb mértékű lassulásban nyilvánul meg.
Az ABS vezérlése a kiválasztott üzemmód függvényében változik: az ABS Pro teljes hatását a „Rain” és a „Sport” üzemmódban fejti ki. Indulás előtt az ABS Pro üzemmód működését a műszercsoporton a „Rain” és a „Sport” felirat mellett lévő „ABS Pro” kijelzés mutatja a motoros számára. Ugyanakkor a nagyon sportos, tapasztalt pilóták számára kifejlesztett „Race” és „Slick” üzemmód nem támogatja az ABS Pro funkciót, mivel az kimondottan közúti használatra született.
Bár az ABS Pro értékes támogatást és jelentős biztonsági pluszt kínál kanyarodás során a motoros számára, nem képes a fizikai határok újradefiniálására. Helytelen helyzetfelismerés vagy vezetési hiba következtében ezeket a határokat át lehet lépni, ami szélsőséges esetben bukáshoz vezethet.
Az ABS Pro nem arra készült, hogy fokozza a fékteljesítményt fordulókban történő lassítás során – különösen nem versenypályán. A fejlesztés célja a HP4 biztonságosabb használatának elősegítése a motorkerékpár fizikai határain belül, közúton, például kanyarban hirtelen fellépő veszély során. Ugyanakkor az ABS Pro funkció támogatását „Rain” és „Sport” üzemmódban kevésbé tapasztalt motorosok is élvezhetik a versenypályás használattal való ismerkedés során, a jóval magasabb fokú biztonság eléréséhez.
Az ABS Pro rendszer ez év októberétől, utólagos kiegészítőként érhető el a BMW HP4 motorkerékpárhoz a BMW Motorrad márkakereskedésekben.