Nemrég már írtunk Željan Rakela horvát származású motoros kalandorról, amit itt olvashattok – ő volt az, aki 308 ezer kilométert gyűjtött GS-ébe világjárása során. Most ismét hírt adott magáról, ugyanis nemrég, július 11-én extrém megpróbáltatásnak vetette alá az általa már három éve használt Honda X ADV-t, melyet mindig is a lehető legváltozatosabb körülmények között tesztelt.
Kemény teszten a Honda X-ADV
Az első nagyobb próbára Brač, Velebit és Zadar között került sor, ahol főként a gép kezességét, irányíthatóságát tesztelte és fejlesztette, majd nem sokkal később a Balkan Rallyn tett meg ötezer kilométert terepen (!), és az X-ADV zokszó nélkül tűrte a tíznapos nyúzópróbát. Ezalatt érintette Horvátországot, Szlovéniát, Szerbiát, Romániát, Bulgáriát, Macedóniát, Albániát, Montenegrót és Bosznia-Hercegovinát is.
A harmadik és egyben utolsó kihívást az Iron Butt Association jelentette mind a motornak, mind Željan Rakelának. A verseny célja az volt, hogy 24 óra leforgása alatt 1600 kilométert tegyenek meg közúton a versenyzők. Az útvonal egyszerű volt, el kellett jutni Splitből Zágrábba, onnan Ljubljanába, majd Trieszt és végül Velence után Verona, ezután vissza. Ezt az útvonalat 17 óra alatt teljesítette Rakela a Hondával, majdnem 7 órával hamarabb, mint amennyi idő rendelkezésre állt.
Nemrégen, július 11-én, szombaton újult erővel vetette bele magát Rakela a következő kihívásba. 12 óra alatt megpróbálta a lehető legtöbb kört megtenni a 4,168 kilométer hosszú Automotodrom Grobnik versenypályán, amit nehezített a változatos időjárás, no meg a sötétség, tudniillik este fél hattól hajnali fél hatig tartott a küzdelem. Rakela kizárólag tankolni és ezalatt szükségleteit enyhíteni állhatott meg, így végül 250 kört és 1030 kilométert tett meg 12 óra alatt.