Könnyűfém tankborítása és sárvédői alapján az XSR tényleg úgy fest, mintha a motorozás hőskorából származna, pedig a 850-es háromhengeres a 2016-os szezon sztárja. Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy a TZ750 és az XS széria tagjait idéző retrógép számoly olyan kiegészítőt kapott, mely teljesen szokatlan a mai kétkerekűek között is.
Elsőként rögtön itt van az újszerű, Monocross rendszerű hátsó felfüggesztés, a márka D-MODE-ra keresztelt teljesítményszabályozója, a radiálisan rögzített féknyereg, no meg a szériában kínált ABS, a klasszikusok között ritkaságnak számító kipörgésgátlót nem is említve. Persze ezekből első ránézésre aligha látszik bármi is, az apró burkolatok ügyesen elfedik a technikai csemegéket, így az összhatás harmonikus, talán még egységesebb, mint a nemrég érkezett névrokon, az XSR700 esetében.
A motor vételáráról egyelőre nincs információ, de látva, hogy a donorként szolgált MT-09 alapmodell is kis híján hárommilliót kóstál, várhatóan az XSR árcéduláján is hasonló összeg áll majd.