Régóta pletykáltak már róla, hogy a kissé erőtlen 125-ös és a kezdőknek nem éppen ideális R6 közé még idén érkezhet egy középméretű sportmotor, 35 kW alatti teljesítménnyel, 3-400 köbcenti közötti hengerűrtartalommal.

yamaha-yzf-r3-2015-specs-2690
Gonosz kis rakéta: 42 lóerős lesz a menetkészen alig 160 kilós YZF-R3

Nos, nem is kellett csalódnia a korlátozott pakszussal motorozó fiataloknak, hiszen itt az YZF-R3, a hangvillások újdonsága, mely túlméretes modellként érkezett a jelenlegi mezőnybe. A reklámokban rendre kis is emelik, hogy bizony a kék-fehér vas büszkélkedhet a legnagyobb hengerrel, s az sem mellékes, hogy negyven lóerő feletti csúcsteljesítményt sikerült kicsikarni az injektoros erőforrásból...

Egy valódi GP-ikon, Colin Edwards mutatta be a gépet gyönyörű kedvese, Alyssia társaságában. Ez lenne a burkolt üzenet, hogy az R3 akár egy „csajos" sportmotor is lehet?

Bár teljesítménye a maxirobogókkal van pariban, a küllemre nem lehet panasz. Egy elsuhanó R3 - persze a hangorkánt leszámítva - simán benézhető hatszázas sportmotornak, hiszen az osztott ülés, a formás fejidom és a filigrán küllőkkel tűzdelt felnik egyaránt komolyabb motort sejtetnek.

TFT-kijelző, LED-lámpák és minden eddiginél komolyabb menetteljesítmény - november 3-ig kell várnunk, hogy többet is megtudjunk a friss R1-ről

Az A2-es gyorsasági motor mellett természetesen a 2015-re datált R1 is hamarosan debütál, ezért a Yamaha egyre több információt oszt meg az újdonságról. Most éppen a pályán készült felvételeket és Valentino Rossi frappáns összefoglalóját tették közzé, a rajongók nagy-nagy örömére.