Ha hihetünk a pletykáknak, a hangvillások nagy dobásra készülnek, mégpedig egy minden eddiginél erősebb, 220-230 lóerős YZF-R1 képében. Felmerülhet a kérdés, hogy miként érhetnek el a jelenlegi plafonnál 10-20 százalékkal magasabb teljesítményt, de ez esetben a válasz pofonegyszerű – egy utcai és a pályaorientált változatot is piacra dobnak a motorból.
Utóbbi erősebb blokkal, menetbiztonsági extrákkal és elektronikusan állítható felfüggesztéssel érkezhet, míg az utcai változat a hírek szerint duplakuplungos, automata üzemmódban is használható erőátvitellel kerülhet piacra. Az újdonságokra azonban még jó pár hónapot kell várnunk, vagyis a nagyközönség leghamarabb ez év végén vagy jövő tavasszal láthatja leghamarabb a kész motorokat.
A modellfrissítésnél azonban sokkal fontosabb információ a korábban főként túramotorokban használt duplakuplung és speciális felfüggesztés megjelenése a gyorsasági gépek között, mely – ha beválik - forradalmat indíthat el, kiszorítva a hagyományos futóműveket és erőátviteli egységeket a piacról.