Ha hihetünk a pletykáknak, a hangvillások nagy dobásra készülnek, mégpedig egy minden eddiginél erősebb, 220-230 lóerős YZF-R1 képében. Felmerülhet a kérdés, hogy miként érhetnek el a jelenlegi plafonnál 10-20 százalékkal magasabb teljesítményt, de ez esetben a válasz pofonegyszerű – egy utcai és a pályaorientált változatot is piacra dobnak a motorból.

yamaha-yzf-r1-2015-pre-703
Egyelőre úgy tűnik, hogy az R3 legfeljebb formai elemeket kölcsönözhet a 2015-ös R1-nek, míg a motorblokk változatlanul soros, négyhengeres, ezer köbcenti alatti marad

Utóbbi erősebb blokkal, menetbiztonsági extrákkal és elektronikusan állítható felfüggesztéssel érkezhet, míg az utcai változat a hírek szerint duplakuplungos, automata üzemmódban is használható erőátvitellel kerülhet piacra. Az újdonságokra azonban még jó pár hónapot kell várnunk, vagyis a nagyközönség leghamarabb ez év végén vagy jövő tavasszal láthatja leghamarabb a kész motorokat.

yamaha-yzf-r1-2015-pre-702
A hatszázas széria utódlása is időszerű lenne, de az R1 várható érkezését látva a kisebb vas frissítését inkább 2015-re datálják

A modellfrissítésnél azonban sokkal fontosabb információ a korábban főként túramotorokban használt duplakuplung és speciális felfüggesztés megjelenése a gyorsasági gépek között, mely – ha beválik - forradalmat indíthat el, kiszorítva a hagyományos futóműveket és erőátviteli egységeket a piacról.