Alaposan átalakultak a motorpiaci trendek az elmúlt tíz-húsz évben. Ez részben abból fakad, hogy a szigorodó környezetvédelmi előírások miatt több sportmotor eltűnt Európából, másrészt a vásárlók többsége inkább a sokoldalú nakedekre és túraendurókra voksol napjainkban. Ez vezetett a hatszázas, sornégyes géposztály szinte teljes megszűnéséhez – bár éppen idén tér vissza a kategóriába a Honda a 600RR-rel –, és jó néhány literes csillagtól is búcsúznunk kellett.
2025-től csak pályamotorként lesz kapható a Yamaha R1
Az R125, az R3 és az R7 elérhető lesz a következő szezonban, de
a kereslet és a vásárlói igények változásával összhangban a Yamaha Motor Europe úgy döntött, hogy a versenypályára szánt Supersport modelljeit 2025-től kizárólag a pályahasználatra tervezi – az R1 követi az R6-tal 2020-ban megkezdett utat
– derült ki a gyár mai közleményéből.
Hozzátették, hogy még több éven át folytatódik az R1 gyártása, akárcsak a cég utánpótlásnevelő programja, hogy megismételhessék a sikereiket a Superbike- és az Endurance-világbajnokságon. Ehhez tökéletes háttér lesz az R1, hiszen versenyképes, költséghatékony megoldást kínál az alkalmi pályázóknak, valamint a nemzeti és nemzetközi bajnokságokban induló csapatoknak is.
Ezért a modellhez elérhető a – Superbike-ban szerzett tapasztalatok alapján fejlesztett – GYTR® Performance alkatrészek teljes választéka, amit a GYTR PRO SHOP üzlethálózatban szerezhetnek be a pilóták
Yamaha Racing Experience a jerezi pályán
– Minden GYTR PRO SHOP-ot olyan Yamaha-márkakereskedő vezet, aki szenvedélyesen elkötelezett a motorkerékpár-versenyzés iránt – emelték ki a yamahások, hozzátéve, hogy ezek a szakemberek maguk is aktívan részt vesznek a versenyzésben, valamint közvetlen kapcsolatban állnak a Yamaha Road Racing Technical Service-szel. Ilyen például a Ten Kate Racing vagy a Crescent Motorcycles, amely a Yamaha hivatalos WorldSBK-csapatát üzemelteti, valamint a GRT Yamaha alakulata – utóbbi egyébként éppen nemrég nyitott GYTR PRO SHOP-ot a misanói pályán:
Természetesen 2024 végéig mindkét típus, az R1 és az R1M is elérhető rendszámos, közúti változatban, sőt az R1M-tulajdonosok ingyenesen vehetnek részt a Yamaha Racing Experience rendezvényen, ami idén július 3-án és 4-én zajlik a jerezi versenypályán. Az eseményen jelen lesznek a Pata Prometeon Yamaha WorldSBK csapatának tagjai, emellett jó néhány híres márkanagykövet és maga Valentino Rossi is.