A Yamaha Motor Europe bemutatta legújabb Yard Built projektjét a híres Wheels & Waves motorkerékpár-fesztiválon, Biarritzban.
A Yard Built jegyében születő dizájn izgalmas, új megközelítését jelzi, hogy az egész Európára kiterjedő Back to the Paddock projekt kizárólag az 1980-as és az 1990-es évek ikonikus Yamaháira összpontosított, és azok jellegzetes fényezését, formavilágát elevenítette fel.
A Yard Built hagyományának megfelelően, amely szerint egy bárki által megvásárolható, szériaállapotú motorkerékpárt használnak, és nem változtatnak az alapvető alkatrészeken, a Back to the Paddock ezúttal is egy közkedvelt modellre, a 2024-es XSR900 GP-re épült.
Felsorakoztak a legendák átiratai, például a francia Christian Sarron 1984-es bajnoki címet nyert, kék-fehér TZ250 modellje, akárcsak a Haga/Edwards-féle YZF750, amely megnyerte az 1996-os suzukai órás versenyt.
– Fantasztikus esemény volt ez Biarritzban mind a Yamaha Motor Europe, mind európai forgalmazóink számára. A Yard Built egy különleges projekt a Yamaha történetében, és mondhatjuk, hogy a Back to the Paddock nagyszerű fogadtatásban részesült, elvégre a Yamaha 80-as és 90-es évekbeli ikonjait egyszerűen nem lehet elfelejteni.
Az XSR900 GP tökéletes alapnak bizonyult a munkához, és lenyűgöző volt látni, hogy a különböző forgalmazók és tervezők milyen átiratokkal érkeztek ide. Örülök, hogy ilyen sok vendég részt vehetett és megtapasztalhatta a Faster Sons House-t
– foglalta össze Wouter Buningh a 13. Wheels & Waves fesztivál végén.
A Wheels & Waves-t követően a YME YouTube-csatornáján elérhető lesz egy videósorozat, amely dokumentálja a tervek elkészítését és a Back to the Paddock mögött álló inspiráció hátterét, hogy a rajongók még jobban megismerhessék az elkészült vasakat.
Itt a motorosok megtervezhetik saját Back to the Paddock XSR900 GP modelljüket is a Yamaha Motor Europe weboldalán elérhető dizájnsablonok segítségével, amivel a márka arra ösztönzi őket, hogy mutassák ki szenvedélyüket a Yamaha történetének ikonjai iránt, és osszák meg az elkészült terveket.