Két éve mi is beszámoltunk róla, hogy a japánok piacra dobták az XV széria letisztultabb, kecsesebb változatait. Az akkor leleplezett XV950 - a cruiserekhez viszonyított - csekély tömegével és légies vonalaival rendkívül ígéretes modellnek bizonyult, azonban minden csoda három napig vagy legfeljebb a következő szezon elejéig tart, így aztán a Yamaha mérnökei sem ülhettek tétlenül a babérjaikon.
Megújult összhatás
Fogtak hát pár látványos kiegészítőt, melyek - élen az XJR-nél is bevált apró fejidommal - alaposan feldobják a vasat, s ezek segítségével elkészítették az XV950 vadonatúj, Racer névre keresztelt változatát. A kecses farokidom révén úgy fest, mintha marcona, szóló használatra termett gépről lenne szó, a rajtszámtábla hangsúlyos részlet a motor oldalán, és az olyan apróságok, mint a teleszkópokat borító régies gumiharmonikák is nagyban hozzájárultak az alaposan megváltozott összképhez.
Máskülönben érintetlenül hagyták a motort, vagyis a most piacra került változatban is 942 köbcentis, csaknem nyolcvan newtonméter csúcsnyomatékú V2-est találunk, mely alapesetben 52 lóerős, de gondolva a klasszikusok iránt rajongó fiatalokra természetesen 48 lovas kivitelben is kapható.
Az újdonság a Yamaha Sport Heritage osztályában kap helyet, olyan népszerű modellek társaságában, mint a legendás SR400, az XJR família vagy éppen a mára ikonná vált VMAX.