A kilencvenes években óriási kasszasiker volt a hangvillások kínálatában szereplő 535-ös Virago, fiatalok és idősebbek, nők, férfiak vegyesen alkották az igencsak a népes tulajdonosi kört. Nem csak könnyed, de valóban könnyű volt a vas, kecses formái pedig szerethetővé tették a hazai gyártású filmekben is fel-felbukkanó gépet.
A 2013-as XV-kínálatban csupán a testes cirkálókból álló triót találhatták meg a vásárlók, s joggal hiányolták a korábban oly' sikeres karcsú gépeket, ezért a Yamahánál újra elővették a bevált receptet, és megalkották az XV950, illetve XV950R modelleket.
Az ötvenkét lovas, alig két és fél mázsás vasak a pehelysúlyú chopperek brigádját erősítik. A szerény teljesítmény láttán nem kell kétségbe esni a leendő vásárlóknak, a vehemens gyorsulásra aligha lehet panasz, hiszen nyolcvan newtonméter forgatónyomaték áll rendelkezésre kereken háromezres percenkénti főtengelyfordulatnál - az érték jóval több, mint amit egy hatszázas sportmotorból bármikor is kisajtolhatunk...
A múltidéző masinák nem csak küllemükkel és a nyomatékos, V2-es blokkal szerezhetnek rajongókat, ugyanis az áruk is igazán rendben van - a néhány hónap múlva érkező alapmodell 2 428 000 forintért kerül majd a szalonokba.
Úgy tűnik, a kedvező fogadtatásra lelt MT-09 után most egy újabb kategóriában hengerelne a Yamaha, s a látványos megjelenést elnézve minden esélyük megvan a sikerre...