Arany és ezüst egyszerre? Veszélyes párosítás. Csakhogy ez nem „olyan” arany és ezüst (utóbbinak fantázianeve is van a Yamahánál: Speedblock Silver), így a japánok scramblerje rendkívül harmonikus látványt nyújt. Az összhatáshoz sokat hozzátesz, hogy a kecsesen vékony vázat, a kormányt és a motor nagy részét fektére fényezték, tovább slankítva az amúgy sem túlsúlyos kéthengerest. Természetesen fekete a tankon látható, Speedblock grafika is, amely a maga keresetlen egyszerűségével a márka egyik védjegyévé vált.
Így fest az új Yamaha XSR700
Az aszfaltbetyáros jelleghez remekül illik a rövid kipufogó, de a legötletesebb elem mégis a kocsányon ülő, kerek műszer, s erre rímel az első és hátsó lámpa, melynek formája szintén a régi iskola szellemében született. Láthatóan az ülést se cifrázták túl, de minek is tették volna, hiszen így is jól néz ki, és – ami ennél is fontosabb – 855 mm-re nőtt a nyeregmagasság, így a kosarasalkatúak is lazán elférnek a Yamaha újdonságán.
Ugyanez igaz a széles, merevítős kormányra is, amelyre sokatmondóan terepmotoros markolatok kerültek. Jó, árkon-bokron áthajtásra nem alkalmas az XSR700 Legacy, de tökéletes célszerszám „városi terepre”, hiszen karcsú, fürge gép és 14 centis hasmagasságának köszönhetően fel- és leugrathatunk vele a méretesebb padkákról is. A modell mozgatását a Yamaha valaha volt egyik legjobb erőforrására, a CP2 gyári kódnevű, 73 lovas sorkettesre bízták, ami bőven elég is a menetkészen kereken 190 kilóval mérlegelő XSR dinamikus gyorsításához.
A szórásból semmiképpen maradhatnak ki kezdők/újrakezdők sem, akiket a Yamaha az XSR125-tel óhajt becsábítani a márkakereskedésekbe. Ehhez be is dob minden lényeges elemet, amely a Sport Heritage család teljes jogú tagjává avatja a 124 köbcentis, egyhengeres, változó szelepvezérlésű, 15 lovas motort. Mivel ez az A1 kategória felső teljesítményhatára, a kis XSR a géposztály egyik legfürgébb tagja, és nem csak az egyenesekben. A Yamaha nyolcadliterese ugyanis Deltabox vázra és fordított első telópárra épül, ami éppúgy ritka az A1 szegmensben, mint a határokat feszegető, 15 lóerős csúcsteljesítmény.
A mai kívánalmaknak megfelelően az XSR125 is LED-lámpákat és LCD-kijelzős műszert kap, emellett kompatibilis a Yamaha My Ride alkalmazással, amely amellett, hogy rögzíti a gyorsulással, az elért legnagyobb sebességgel, a szintkülönbséggel, illetve az egyebekkel kapcsolatos adatokat, lehetővé teszi az útvonal megtekintését és a megtett távolság rögzítését is. A háromféle – Heritage White, Yamaha Blue és Impact Yellow – színben elérhető, A1-es jogosítvánnyal vezethető újdonság hamarosan elérhető lesz a Yamaha európai kereskedéseiben, akárcsak nagy testvére, a 689 köbcentis XSR700.