A motorok nagy többsége úgy csúszik át a kedvelt modellek közül a bontótöltelékek mezőnyébe, hogy csak keveseknek jut eszébe megmenteni egy-egy példányt az utókornak. Pedig akadnak jobb sorsra érdemes típusok is, mint például a Yamaha XS400, mely méltatlanul háttérbe szorult az ikonikus 650-es fivér mellett.
Pedig a berúgókarral is felszerelt levegős erőforrás igenis jól mutat, a filigrán váz pedig szinte kínálja magát a szolid, visszafogott, tracker stílusú átépítésekhez. Ginger is egy közel negyvenéves XS-t vett kezelésbe, s nem végzett félmunkát, elmondása alapján a hat éve vásárolt vasra talán előző gazdája sem ismerne rá az átalakítást követően.
A tisztes veterán persze nem véletlenül került a boncasztalra, ugyanis egy autóval ütköztek vele, s olyan mértékben sérült, hogy már nem volt értelme gyári állapotúra visszaépíteni, inkább flexet ragadtak és új külsőt álmodtak az öreg négyszelepes köré.
A míves markolattal, a korhű üléssel és a - természetesen - sárga üzemanyagtartállyal most úgy fest a gép, mintha egyenesen a hetvenes évek utcai versenyeiről szabadult volna. Remek összkép, viszonylag alacsony indulóköltségekkel, hiszen a jelenleg nem sokra tartott négyszázasok itthon is elérhetők 2-300 ezer forint közötti összegért, s ennyiért nem ritkán hazai okmányokkal, műszakival vehetjük át a motort.