Éppen negyed évszázada, 2000-ben készült el az első WR250F, mely megbízhatóságával és sokoldalúságával azóta valódi ikon lett a könnyű endurók között. Sikertörténetének utolsó fontos állomása 2022 volt, amikor komoly újításokról számoltak be a modell kapcsán. Akkor ideálisabb súlyelosztású és még gyorsabb lett a motor az YZ versenygépből származó, „fordított” hengerfejnek köszönhetően, és váza, futóműve is mélyreható fejlesztésen esett át. Az új alkatrészekkel nőtt a teljesítmény, valamint a forgatónyomaték a középső fordulatszám-tartományban, és az új hengerfejhez áttervezett kipufogóoldali-vezérműtengely is tartozott, ami tovább fokozta a motor rugalmasságát részterhelésen.
Nos, tavaly ismét munkához láttak Yamahánál, és a friss fejlesztések gyümölcseként módosított, csekélyebb gördülési ellenállású vezérműlánc került az egyhengeresbe, ami hatékonyan csökkenti az erőforrás súrlódási veszteségeit.
A 2025-ös Yamaha WR250F
Szintet lépett a futómű is, a Yamaha bemutatója szerint „a kategória legjobb KYB felfüggesztést” építik a WR-be, ami főként csillapítás terén teljesít jobban elődjénél:
Hogy a pilóta minél jobban kihasználhassa a motor adta lehetőségeket, jelentősen átalakították a vázat, amitől még alacsonyabbra került a súlypont, míg a laposabb nyereg azt szolgálja, hogy zavartalanul mozoghasson előre-hátra terepezés közben.
Lényeges újítás, hogy a továbbfejlesztett a Yamaha Power Tuner alkalmazás segítségével szerszámok nélkül, okostelefonról módosítható a motor teljesítményleadása, karaktere. Az új appban tulajdonképpen minden lényeges elemet saját stílusához igazíthat a vezető, legyen szó robbanékonyságról vagy éppen a kipörgésgátló beállításairól.
Mindezt megkoronázza az új önindító, a pillekönnyű lítiumion-akkumulátor, valamint a többfunkciós gombcsoport, amivel még egyszerűbben, könnyebben használható a 2025-ös WR250F.