Megannyi rendhagyó részletet és az MX2-ből érkezett alkatrészt fedezhetünk fel a japánok tegnap bemutatott, új WR250F-jében.
Az úgynevezett fordított hengerfej révén előre néz a beömlőnyílás és a henger hátsó oldalához csatlakozik a leömlőcső, így
hatékonyabb az üzemanyag-ellátás, nő a teljesítmény és ideálisabb a motor súlyelosztása
mesélték a mérnökök az újdonságról.
Megjelent az új Yamaha WR250F
Az utóbbi hónapokban a WR250F erőforrása és váza is mélyreható átalakításon esett át, az újdonság az idei szezonban domináló krosszgépek fejlesztéseivel vált még kezesebbé, egyszersmind fürgébbé.
A már említett, új YZ-hengerfejnek köszönhetően nőtt a teljesítmény és a forgatónyomaték a középső fordulatszám-tartományban, mi több, az új hengerfejhez áttervezett kipufogóoldali-vezérműtengely tartozik, ami tovább fokozta a motor rugalmasságát részterhelésen.
Átdolgozták a váltótengelyt is, így még könnyebbek, pontosabbak a fel- és visszakapcsolások, míg új kiegyensúlyozó-tengely felel azért, hogy a rezgések, vibrációk ne fárasszák feleslegesen a pilótát. Talán a legfontosabb újítás a Power Tuner alkalmazás,
amellyel a WR250F motorkarakterisztikája vezeték nélküli kapcsolaton keresztül állítható.
Az appnak köszönhetően személyre szabható a teljesítményleadás, de ha nem akar ezzel bajlódni a vezető, hagyományos módon, a kormányon elhelyezett kapcsolóval is választhat az előre felprogramozott, különböző gyújtástérképek közül.
Mindezt megkoronázza a továbbfejlesztett, alumíniumból készült, keresztmerevítős váz, mely a Yamaha saját, CF-öntési technológiájával készült, ezáltal változó falvastagság jellemzi, így merevsége és elvárt rugalmassága is ideális a terepezőknek.
Emellett átdolgozták a KYB felfüggesztést, sőt a kapcsolódó alkatrészek, így a kormánybefogó, villahíd és az első tengely is új, csakúgy, mint a motor lábtartója. Végül pedig továbbfejlesztették a fékrendszert, az új tárcsa és a merevebb, nagyobb dugattyús nyereg szintén az MX2 GP-győztes YZ250F-ről érkezett.