Erős kampány folyik a motorgyártók részéről, hogy a városi és elővárosi közlekedés résztvevői közül minél többen váltsanak autóról motorra. Korábban ezt kimagasló időjárás-védelemmel, elképesztő fogyasztási adatokkal és egyéb csábító tulajdonságokkal próbálták elérni, mára azonban egy új irányzat is megjelent, mégpedig a három nyomon futó járgányok.

yamaha-tricity-teszt-3113
Yamaha Tricity (2015)

Jóllehet, a Piaggio csoport már jó ideje kínál efféle öszvéreket, de az utóbbi időben a távol-keleti gyártók is sorra előrukkoltak egy-egy hasonló szerkezettel, más-más szemszögből megközelítve a témát. A Yamahánál a nagykerekű, 14 col átmérőjű, mindössze kilenc centi széles abroncsokon futó verzió mellett döntöttek.

yamaha-tricity-teszt-3115
Yamaha Tricity (2015)

A motor a bonyolultabb felépítés, a háromtárcsás fékrendszer és a blokkolásgátló ellenére is könnyed maradt - mindössze 156 kilót nyom -, így a szerény, 11 lovas erőforrással is fürgén mozog, már ami a város kihívásait illeti.

yamaha-tricity-teszt-3116
Yamaha Tricity (2015)

Az átlagnál szélesebb felépítés sem okozhat sok gondot a forgalomban, elvégre a 735 milliméteres teljes szélesség a 2-300 köbcentis robogókat is lepipálja, vagyis a sorok közötti előregurulás semmivel sem nehezebb vele, mint egy nyomon futó társaival.

yamaha-tricity-teszt-3117
Yamaha Tricity (2015)

A Tricity ugyan nem olcsó, hiszen 1,3 millió körüli árából már-már az akciós nagymotorok közül is válogathatunk, ugyanakkor praktikus felépítésével és gazdaságos üzemeltetésével sokakat csábíthat motorra, pláne azok közül, akik eddig idegenkedtek a kétkeréken futó, s elsőre instabilnak titulált járművektől.