Eddig csupán néhány motorkerékpártípushoz volt elérhető az adaptív, magyarosan távolságtartó tempomat, ám tegnap egy újabb taggal bővült ez a kör. Immáron a Yamaha Tracer 9 GT+ is segít a pilótának, hogy elkerülje a ráfutásos baleseteket, egyszersmind a rendszer pihentetőbbé teszi az utazást az unalmas autópályákon.

yamaha-tracer-7-es-9-gt-2023
Yamaha Tracer 9 GT+

Egyes szintű önvezető az új Yamaha Tracer

Itthon az önvezetés fogalmát többnyire az önállóan irányt váltó autókkal kötik össze, holott már az automatikusan gyorsító-fékező járművek is ide tartoznak, mint az új Tracer. Ez a Yamaha első ilyen modellje, amely a fejidomba épített radar segítségével képes szabályozni az utazósebességet, mégpedig mindig a forgalmi helyzetnek megfelelően. Természetesen személyre szabható a segédlet működése,

vagyis a vezető választhatja ki – négy előre beállított érték közül – a követési távolságot, hogy hány méterrel az autók, motorok mögött szeretne haladni.

Ha az ACC-rendszer aktív, az új, 7 colos TFT-kijelzőn zöld ikon jelenik meg, egyben azt is mutatva, milyen követési távolságot állítottunk be korábban. Amennyiben az adatok arra utalnak, hogy a túl közel van a motor az elöl haladó járműhöz, netán a gép jelenlegi gyorsulása/lassulása ahhoz vezet, hogy a motor túl közel kerül a kocsihoz, egy ikon bukkan fel a műszeren, mely lassításra sarkallja a motorost. Emellett a radart összekapcsolták a fékrendszerrel is, hogy önállóan lassíthassa a motort.

yamaha-tracer-7-es-9-gt-2023
Az ACC a fékrendszer mellett a felfüggesztést is vezérli. Ez főként vészhelyzetben teheti sokkal stabilabbá a gépet, hiszen automatikus fékezés közben változik az első és hátsó csillapítás mértéke, ezáltal kevésbé ül össze a villa lassítás közben 

Persze nem az adaptív sebességtartó automatika az egyetlen újítás a Traceren. Az elektronikusan vezérelhető futómű, az új TFT-műszeregység, a teljes értékű Garmin navigáció és az új üzemmódok is azt szolgálják, hogy a Yamaha sorhármasa a prémiumkategóriájú túragépek méltó kihívója legyen.