Eddig csupán néhány motorkerékpártípushoz volt elérhető az adaptív, magyarosan távolságtartó tempomat, ám tegnap egy újabb taggal bővült ez a kör. Immáron a Yamaha Tracer 9 GT+ is segít a pilótának, hogy elkerülje a ráfutásos baleseteket, egyszersmind a rendszer pihentetőbbé teszi az utazást az unalmas autópályákon.
Egyes szintű önvezető az új Yamaha Tracer
Itthon az önvezetés fogalmát többnyire az önállóan irányt váltó autókkal kötik össze, holott már az automatikusan gyorsító-fékező járművek is ide tartoznak, mint az új Tracer. Ez a Yamaha első ilyen modellje, amely a fejidomba épített radar segítségével képes szabályozni az utazósebességet, mégpedig mindig a forgalmi helyzetnek megfelelően. Természetesen személyre szabható a segédlet működése,
vagyis a vezető választhatja ki – négy előre beállított érték közül – a követési távolságot, hogy hány méterrel az autók, motorok mögött szeretne haladni.
Ha az ACC-rendszer aktív, az új, 7 colos TFT-kijelzőn zöld ikon jelenik meg, egyben azt is mutatva, milyen követési távolságot állítottunk be korábban. Amennyiben az adatok arra utalnak, hogy a túl közel van a motor az elöl haladó járműhöz, netán a gép jelenlegi gyorsulása/lassulása ahhoz vezet, hogy a motor túl közel kerül a kocsihoz, egy ikon bukkan fel a műszeren, mely lassításra sarkallja a motorost. Emellett a radart összekapcsolták a fékrendszerrel is, hogy önállóan lassíthassa a motort.
Persze nem az adaptív sebességtartó automatika az egyetlen újítás a Traceren. Az elektronikusan vezérelhető futómű, az új TFT-műszeregység, a teljes értékű Garmin navigáció és az új üzemmódok is azt szolgálják, hogy a Yamaha sorhármasa a prémiumkategóriájú túragépek méltó kihívója legyen.