Tegnap leleplezték a japánok átdolgozott terepmotorjait, nevezetesen a Yamaha Ténéré 700-at és a Ténéré 700 Rally Editiont.
Kiemelték a bemutatón, hogy mindkét modell elérhető lesz 35 kW-os, A2-es változatban, igaz, a Rally esetében csak utólag végzik el az átalakítást, míg a „sima” Ténéré eleve megrendelhető 48 lovas kivitelben. Szintén újdonság, hogy 5 colos képátlójú TFT-műszeregységet kaptak a motorok, melyekhez okostelefon is csatlakoztatható.
Megjelent a 2023-as Yamaha Ténéré 700 és 700 Rally
Bizonyára örülnek majd a terepezők, hogy ezentúl háromféle üzemmódban használhatják a blokkolásgátlót, szemben az elődmodellel, melyen csak be- és kikapcsolt állapot volt elérhető. Az új funkció természetesen a hátsó ABS-kört hatástalanítja, azaz hátsó fékkel keresztbe csúszthatható a motor, miközben a rendszer aktív marad az első keréken.
Emellett kiderült, hogy kissé átalakították az első fékkart, ami így kevésbé sérülékeny, azaz jobban bírja a kisebb eldőléseket. A forgalmazás kezdetének időpontja és a motorok listaára egyelőre nem ismert, de azt biztosra vehetjük, hogy új, Icon Blue és Tech Kamo színekben érkezik a Ténéré 700, míg a Rally Edition a jól ismert Heritage White fényezéssel folytatja pályafutását.