Kimondottan jól nézett ki és kapós is volt az „alap” Ténéréből készült Rally átirat, így nem meglepő, hogy újabb modellváltozatot készülnek piacra dobni a yamahások.
A néhány hete felbukkant Raid prototípust látva már sejthető volt, hogy ez lesz a következő kaland-, sőt inkább ralimotor a hangvillás gyártó kínálatában, ám a szabadalmi rajzok arról árulkodnak, hogy jócskán átalakult a modell az utóbbi egy-két hónapban.
Az első sárvédő például szorosan követi a kerék vonalát, míg a prototípuson a villahíd alá rögzítették, az üzemanyagtartályon is módosítottak, a nyereg viszont ugyanúgy felfut a tankra, mint a tavaly látott gépen, hogy a pilóta szabadon mozoghasson előre-hátra terepezés közben.
Hangsúlyos elem a masszív olajteknővédő, a szélesebb a tank és idomzat, illetve a nyúlánk plexivel valamivel magasabb is a Raid az alapmodellnél. Várhatóan Rekluse tengelykapcsolót építenek a motorba és az sem kizárt, hogy a koncepciómotorban látott, 48 mm-es (!) csúszószár-átmérőjű villát kapja meg a végleges változat.
A rugóút 260-270 mm-re nőhet az új felfüggesztéssel, várhatóan nagyobb lesz a szabad hasmagasság is, és nagyobb olajhűtőt szerelnek fel, hogy csekély tempó és nagy igénybevétel mellett se melegedjen túl az erőforrás.