A tavalyi EICMA-n zajos sikert aratott a mindenféle raliextrával telepakolt Yamaha Ténéré 700 World Raid koncepció. Azóta megérkezett a sorozatgyártású változat, amit részletesen be is mutattunk tavasszal, sőt az is előfordulhat, hogy a jövőben mindenki magának építhet belőle valódi ralimotort, amivel akár versenyeken is indulhat.

yamaha-tenere-gytr-alkatreszek
Íme, az EICMA-n a nagyközönség elé tárt prototípus, amellyel már holnap el lehetne indulni a Mali és Niger területén található Ténéré meghódítására

Erre Leon Oosterhof, a Yamaha európai versenysportért felelős vezetőjének szavai adnak reményt, aki a versenypályára tervezett R1 GYTR bemutatóján utalt ennek lehetőségére. Elmondása szerint a motorosok imádták a kiállított prototípust, azaz lenne igény arra, hogy bárki szabadon átalakítsa Yamaháját az azon látott spéci alkatrészekkel. Amennyiben zöld utat kapnak az elképzelések, a Ténéré 700 World Raid, a Ténéré 700 Rally Edition és a Ténéré 700 is belép a GYTR (Genuine Yamaha Technology Racing) programban résztvevő modellek közé.

Ha így lesz, akkor bármelyik tulaj megvásárolhatja azokat a futómű- és motoralkatrészeket, illetve elektronikai kiegészítőket, amelyek eddig csak a gyári csapatok kiváltságai voltak.

Nem mintha a mézesmadzagként elhúzott „alap”, a Ténéré 700 World Raid ezek nélkül holmi puhány gép lenne, hiszen aligha van olyan hely, ahol ne menne el a professzionális KYB első villa, valamint a 220 mm-es rugóút révén.

yamaha-tenere-gytr-alkatreszek
Tudtad? Igazán találó a modellek Ténéré elnevezése, hiszen a helyi tuaregek nyelvén sivatagot jelent...

Persze nem dísznek van rajta az állítható Öhlins kormánycsillapító, a háromállásos ABS, valamint a nagy, 23 literes, különleges kétoldali üzemanyagtartály sem, amelyből akár 500 kilométeren át is szürcsölheti a benzint az új légszűrőházzal felszerelt, 689 köbcentis, 73 lovas motor.