Ma délután lehullt a lepel a kívül-belül megújult Yamaha Ténéré 700-ról, és a modell még látványosabb, egyben terepképesebb Rally kiviteléről:
Fontos fejlesztés az alapmodellen, hogy teljesen új idomzatot és fényszórót kapott, immáron elöl-hátul minden paraméterében állítható felfüggesztés segít kivasalni az úthibákat, és vadonatúj, 6,3 colos, okostelefon-kapcsolatra képes műszeregység váltotta le a régi kijelzőt:
A közleményben azt is kiemelték, hogy a Ténéré Yamaha Rally Team versenyzője, Pol Tarrés és Alessandro Botturi a Ténéré 700 Rally GYTR felszereltségű változatával áll rajthoz a következő tereprali futamokon.
Megjelent a 2025-ös Yamaha Ténéré 700 és Ténéré 700 Rally
További könnyebbség az endurósoknak, hogy nem kell belépni a menübe a vezetéssegítő rendszerek ki- és bekapcsolásához, azaz a két új Ténérén külön gombbal, egy pillanat alatt kilőhető az ABS, akárcsak a kipörgésgátló, hogy semmi ne állhassa útját az élvezetes terepezésnek.
Az új 700 Rally elsősorban abban különbözik a „sima” Ténérétől, hogy a legendás típusra jellemző, még látványosabb fényezést visel, magasabban rögzített az első sárvédője, ám ennél is lényegesebb, hogy nagyobb tartalékokkal rendelkező KYB felfüggesztést kapott. A speciális felületkezelésű teleszkópszárak 20 mm-rel hosszabb úton járnak, így a teljes rugóút 230 mm-re nőtt, és a szabad hasmagasság is nagyobb, egészen pontosan 255 mm.
Természetesen a motorokban a jól ismert, 690 köbcentis sorkettes dolgozik, viszont ezt is továbbfejlesztették az elmúlt hónapokban, hogy megfeleljen a januárban életbe lépett, Euro 5+ környezetvédelmi norma előírásainak.