Jacopo Marzarót illeti a dicséret, hogy megtervezte és megépítette a 889 köbcentis, formás sportmotort. Kezdésként eltávolított mindent a Yamaha Tracer 9 GT-ről, gyártott egy új segédvázat, majd kicserélte az eredeti első-hátsó felfüggesztést – természetesen Öhlins teleszkóppár és központi rugóstag került a motor alá.
Yamaha R9 Jacopo Marzarótól
A 12 szelepes sorhármas sem maradt érintetlen, Akrapovič kipufogórendszerrel és új ECU-val 140 lóerőre nőtt a teljesítménye, s ehhez igazította a fékrendszert is. Nem mintha az új Tracer háromtárcsás, radiálisan rögzített nyergekre épülő fékje elavult lenne, de a pályanapokra és versenyekre gondolva Jacopo Brembo GP4 RX-ekre cserélte az eredeti alkatrészeket.
Talán a legmeglepőbb részlet, hogy a szinte gyárinak tűnő idomszettet is maga Jacopo készítette, mégpedig aprólékos kézimunkával, ami Steve Salvador matricáival nyerte el végső formáját. Mintha csak apróság lenne, a végére hagyta a legfontosabb adatot: milyen teljesítmény/tömeg arányt ért el az építéssel?
Nos, már-már hihetetlen, hogy 155 kilónál áll meg a mérleg mutatója, ami a 140 lóerős teljesítménnyel 1,1-es hányadost ad ki – elképesztő érték, főként, hogy utazómotorból lényegült át pályagéppé az R9.
A recept tehát adott, hihetetlen könnyű és gyors sportmotor faragható az MT-ből és/vagy a Tracerből, így látszólag csak a vevői igényeken múlik, hogy a minap bemutatott R7 után az R9 is csatasorba állhasson a Yamahánál.