Újonnan kifejlesztett, csekély légellenállású forma és az R1 vonalait idéző, agresszív megjelenés - ez jellemzi az új YZF-R6-ot. 2017-re a Yamaha tejesen átdolgozta ikonikus középsúlyú szupersportmotorját, ennek eredményeként az M1-re jellemző, központi légbeömlő és süllyesztett LED ikerfényszóró került a gépre, kiegészítve a keskeny és íves helyzetjelző lámpákkal.
A leghatékonyabb YZF-R6-formaterv
A Yamaha szupersport-tervezőcsapata folyamatosan azon dolgozik, hogy minden területen magasabb teljesítményszintet érjen el, így a 2017-es YZF-R6 új fejidomot és plexit kapott, amely az eddigi leghatékonyabb aerodinamikát biztosítja a modellnek. Az áttervezett fejidomhoz és a plexihez hasonlóan a motor visszapillantó tükreibe integrált új, LED-irányjelzők is a turbulencia csökkentését szolgálják - a munka eredményeként az R6 légellenállása 8 százalékkal csökkent az elődhöz mérten.
A korábban már megismert, számítógépes vezérlésű fojtószelep és szívórendszer (YCC-T és YCC-I) mellett további elektronikus segédletek kerültek fel a 2017-es modellre, mint például a hatfokozatú kipörgésgátló (TCS) vagy a gyorsváltó (QSS), mely tengelykapcsoló nélküli felváltást tesz lehetővé.
Biztos lábakon
Szintén újdonság, hogy 2017-es YZF-R6-ban immáron az YZF-R1-től kölcsönzött, fordított felépítésű, KYB villák teljesítenek szolgálatot. Ez a kiváló minőségű első felfüggesztés 43 mm csúszószár-átmérőjű teleszkópokból áll - a korábbi modellek 41 millis villájával szemben -, ami még stabilabb érzést nyújt, különösen fékezés és kanyarodás közben. Az első kerék tengelyének átmérőjét is 25 mm-re növelték, ami a mérnökök elmondása szerint szintén hozzájárul a pontosabb visszajelzésekhez és ezáltal a könnyebb vezethetőséghez.
Összességében egy karcsúbb, kezesebb és könnyebben irányítható motor született, mely a tervek szerint már 2017 áprilisától megvásárolható lesz a Yamaha kereskedéseiben.