A kilencvenes években a távol-keleti gyártók mindegyike kínált sornégyes, négyszázas masinát, s a főként belső piacra szánt gépek szürkeimport útján Európában is nagy sikert arattak. Ma aligha lenne eladható egy hasonló konstrukció, mivel árban a hatszázasokkal versengene, miközben súlyelőnye nem kompenzálná a teljesítményhátrányt.
A gyártók így inkább újraértelmezték a kategóriát, és kiszervezett gyártással, valamint egyszerű felépítéssel tudták visszaszorítani a költségeket, hogy a modellek a nagyrobogók árszintjére kerüljenek. Főként kéthengeres erőforrásokkal készülnek a negyven-ötven lovas motorok, a Ninja 300, illetve a Honda CB/CBR sorozata is ezt a szegmenst erősíti. Úgy tűnik, a hangvillások is beszállnak a buliba, a japán magazinokban felröppent pletykák szerint egy négyszázas és egy hatötvenes gép érkezne, a jól megszokott YZF-R dizájnnal.
Kíváncsian várjuk a folytatást, a kezdő jogsival rendelkezők pedig bizonyára örülnének, ha újabb modellekkel gyarapodna az A2-es vizsgával vezethető típusok köre.