Egyelőre a tengerentúlon kapható az ultrasportos Yamaha R1 új változata, mely R1S néven kerül a boltokba. Az S jelen esetben nem a sportosabb kialakításra utal, sőt éppen ellenkezőleg, ez pont hogy egyszerűbb, olcsóbb alapanyagokból készülő, ezért némileg nehezebb gépet takar.

yamaha-r1s-6631
A gyorsváltó elhagyása és a drága alapanyagok mellőzése révén lényegesen olcsóbbá vált a Yamaha nagyágyúja

Az R1S sem nevezhető éppen dundinak, csupán négy kiló pluszt visel, ami abból fakad, hogy az alapváltozat drága magnézium- és titánalkatrészeit ezúttal kevésbé borsos árú alumíniumból készítették. A kerekeket, a kipufogó összetevőit és az erőforrás fedeleit lecserélték, illetve extralistára tették a gyorsváltót, hogy az árakra kevésbé érzékeny USA piacon komoly, átszámítva csaknem félmillió forintos megtakarítást érjenek el.

yamaha-r1s-6632
A négy kiló súlytöbblet igazán elhanyagolható a 14 990 dolláros vételár láttán

Arról nincs pontos információ, hogy miként is spóroltak ilyen jelentős összeget, elvégre a felhasználásra kész titánlemezeknek legfeljebb 40-60 dollár kilogrammja, vagyis az 1500 dolláros különbséget ez önmagában nem igazolja. Marketingfogásnak viszont tökéletes, hiszen valószínűleg minden motorost vásárlásra csábítana, ha létezne a gépéből egy 4-5 kilóval súlyosabb és félmillió forinttal olcsóbb kivitel. Ez már csak azért is príma ajánlat, mert korábbi írásunk segítségével bárki 30-40 ezer forint elköltésével faraghat ennyit a motorja súlyából, amivel máris kiegyenlíti az egyszerűbb anyaghasználatból adódó többletet.