Egyelőre a tengerentúlon kapható az ultrasportos Yamaha R1 új változata, mely R1S néven kerül a boltokba. Az S jelen esetben nem a sportosabb kialakításra utal, sőt éppen ellenkezőleg, ez pont hogy egyszerűbb, olcsóbb alapanyagokból készülő, ezért némileg nehezebb gépet takar.
Az R1S sem nevezhető éppen dundinak, csupán négy kiló pluszt visel, ami abból fakad, hogy az alapváltozat drága magnézium- és titánalkatrészeit ezúttal kevésbé borsos árú alumíniumból készítették. A kerekeket, a kipufogó összetevőit és az erőforrás fedeleit lecserélték, illetve extralistára tették a gyorsváltót, hogy az árakra kevésbé érzékeny USA piacon komoly, átszámítva csaknem félmillió forintos megtakarítást érjenek el.
Arról nincs pontos információ, hogy miként is spóroltak ilyen jelentős összeget, elvégre a felhasználásra kész titánlemezeknek legfeljebb 40-60 dollár kilogrammja, vagyis az 1500 dolláros különbséget ez önmagában nem igazolja. Marketingfogásnak viszont tökéletes, hiszen valószínűleg minden motorost vásárlásra csábítana, ha létezne a gépéből egy 4-5 kilóval súlyosabb és félmillió forinttal olcsóbb kivitel. Ez már csak azért is príma ajánlat, mert korábbi írásunk segítségével bárki 30-40 ezer forint elköltésével faraghat ennyit a motorja súlyából, amivel máris kiegyenlíti az egyszerűbb anyaghasználatból adódó többletet.