Aligha kell bemutatni bárkinek az R1-et, hiszen ez a modell lett a Superbike-vb legjobbja és egyébként is a literes kategória egyik ikonjáról van szó, mely lassan 25 éve (!) jelen van a piacon. A márka 2023-ban piacra dobja a gép még élesebb változatait, melyek a hagyományoknak megfelelően a GYTR és GYTR Pro nevet viselik.
Hamarosan megjelenik a Yamaha R1 GYTR
Számos ponton eltér a GYTR a rendszámos változattól. Miként a fejlesztők jellemezték, ez egy versenykész pályamotor, amire 25-30 olyan GYTR-alkatrész került fel, ami hozzájárul, hogy gyorsabb legyen a motoros.
Többek között Akrapovič kipufogórendszer ékesíti a gépet, és az sem mellékes, hogy az ECU beállítási lehetőségei megkönnyítik, hogy mindenki a saját stílusához, tudásszintjéhez igazítsa a Yamaha viselkedését. A FIM Stock 1000 szabályok alapján fejlesztett R1 GYTR üléshelyzete sportosabb, burkolata kisebb légellenállású, mint a szériamotoré és a fékrendszere is hatékonyabb.
Utóbbi gyakorlatilag egy kész superbike, és olyan összetevőkből épült, mint például a GYTR Pro lengővilla és kormány, a szénszálas segédváz, a személyre szabható Marelli elektronika, valamint egy átalakítókészlet a Brembo fékrendszerhez, hogy a motorba beépíthető legyen az Öhlins FGR400 első villa.