Amióta filléres alkatrész lett az autó- és motoriparban használt IMU, azaz helyzetérzékelő, egyre több járműben - és egyre érdekesebb szerepekben - bukkan fel az alkatrész. Most éppen a Yamaha szabadalmában láthatjuk, milyen hatékony is a féltenyérnyi eszköz, hiszen segítségével munkára fogható - például - a hátsó fék, amivel stabilizálható a motor.
Az R1 következő generációján bukkanhat fel elsőként az úgynevezett automatikus fékrendszer, mely többek között arra is képes, hogy teljes gázon gyorsítva meggátolja az első kerék - túlzott - elemelkedését. Működésének lényege, hogy az IMU-ból és az ABS-gyűrűkből érkező adatokat elemezve a motor mérsékeli a gyorsítást, de nem az üzemanyagellátó-rendszer vagy a gyújtás módosításával, hiszen így túl drasztikus lenne a beavatkozás. Ehelyett a fékmunkahengert fogja munkára, és annyira fékezi meg a hajtott kereket, hogy az stabilizálja a motort az adott helyzetben. A módszer nem új, hiszen stuntosok és motorversenyzők egyaránt használják, ám az rendhagyó, hogy a most bemutatott szerkezetben teljes egészében az elektronika „dekázza ki”, hogy mekkora fékerőre van szükség ehhez.