Az elmúlt hétvégén rendezték az Endurance világkupa legutóbbi fordulóját, melynek a Superbike-vb-ről már jól ismert, 4,7 kilométer hosszú Portimao versenypálya adott otthont. A fél napon át zajló csata első néhány órájában már tisztán látszott, hogy a GMT94 Yamaha és az Suzuki Endurance Racing Team között dől majd el a végső győzelem - a két alakulat oda-vissza váltotta egymást a spiccen a boxkiállások alkalmával.

yamaha-nyert-portimaoban-9019
A csúcstechnika mellett a régi, bevált megoldások is helyet kapnak a világkupán...

Az utolsó fél órára azonban a pályán is egymásra találtak, és a két pilóta, Etienne Masson (Suzuki), illetve David Checa (Yamaha) fej-fej melletti küzdelmet vívtak az elsőségért. Csatájukból végül az endurance valaha látott legszorosabb befutója kerekedett: Checa remek taktikázással, mindössze 81 ezredmásodperces (!) előnnyel lett első a 12 órás száguldás végén, maga mögé utasítva a Suzuki, illetve a harmadik helyen érkező Honda csapatát.

yamaha-nyert-portimaoban-9016
Az éjszakába nyúló, 12 órás viadalon hihetetlen szoros, alig egy tizedmásodperces befutó döntött az elsőségről

- Úgy határoztam, hogy a végén mindent egy lapra feltéve kockáztatok, és kifizetődött a taktika - nyilatkozta diadalittasan a pódiumon a Yamaha mindössze 26 éves pilótája, David Checa.

Az endurance résztvevőire most hosszabb pihenő vár, ugyanis legközelebb július végén, a legendás Suzukai 8 óráson csapnak össze, ahol olyan „vendégszereplők” is színesítik majd a mezőnyt, mint a 2006-os MotoGP-világbajnok, Nicky Hayden, illetve jelenlegi hondás csapattársa, Michael van der Mark vagy éppen a Moto2 legjobbja, Johann Zarco.