A kémfotón látható motor – a képet jegyző Motociclismo szerint – az MT-09-ből származik, ám furat/löket aránya változott, immáron 73 x 57,5 mm, azaz nőtt a lökethossza. Ez önmagában aligha eredményezne tisztább üzemű erőforrást vagy a literesekre jellemző teljesítményt, ezért szívó- és kipufogóoldali változó szelepvezérléssel és turbófeltöltővel izmosították, s a hírek szerint 180 lovas teljesítményt értek el visszafogott, 8500-as percenkénti főtengelyfordulatnál, mégpedig kimagasló, 176 Nm-es forgatónyomaték mellett.

yamaha-mt-10-turbo-27725
Állítólag ez lesz az új, turbós háromhengeres, mely a jelenlegi literes sornégyest válthatja

Feltöltős erőforrás lévén igazi nyomatékbányával van dolgunk, s ezt megerősítették a japán szakemberek is, akik szerint három- és nyolcezres fordulatszám között mindvégig 158 Nm felett lesz az elérhető forgatónyomaték. Mindez a literes modellekénél 30 százalékkal (!) kisebb károsanyag-kibocsátás mellett, és azt se feledjük, hogy egy tökéletesen behangolt feltöltővel a fordulatszám-tartomány nagy részében messze rugalmasabb lesz a gép a hagyományos, (rossz szóval: szívómotoros) vetélytársaknál.

yamaha-mt-10-turbo-27726
Kész recept: noha a hírt lehozó újságok többsége nem említi, de már van kereskedelmi forgalomban kapható, sorhármas, turbós, 180 lovas erőforrása a Yamahának - lehet, hogy ez volt az új blokk alapja?

Persze tegyük hozzá, hogy a motorosújságok „forradalmi újdonság” szalagcímei kissé túlzónak tűnhetnek a Yamaha erőforrása kapcsán. Rendben, nincs a piacon ilyen kétkerekű, viszont a Yamahánál már jó ideje szolgál egy háromhengeres, feltöltős blokk, ami - micsoda véletlen, mi? - szintén pont 180 lovas... Évek óta ettől gyorsul valami elképesztő módon a négykerekű YXZ1000R UTV, mi több, az Arctic Cat hószánjaiban is ugyanez dohog. Szóval egy szinte kész konstrukció működik a vállalat gépeiben, ami az adatokat látva részben megegyezhet az újdonsággal, és előrevetíti, hogy a vártnál korábban bukkanhat fel motorokban is.