Ma leleplezték a vadonatúj MT-10-et, mely a mérnökök elmondása szerint még nyomatékosabb lett a középső fordulatszám-tartományban, egészen pontosan négy- és nyolcezer között, ám ennek dacára sokkal tisztább üzeművé vált és teljesíti az Euro5 előírásait.
Lehullt a lepel az új Yamaha MT-10-ről
Fontos újítás – emelték ki a bemutatóban –, hogy a Yamaha fejlesztőcsapata új légszűrőházat épített be, illetve három különböző hosszúságú és keresztmetszetű szívócsatornát, amitől egyedi, hátborzongató hangja lett az erőforrásnak.
Teljesen új fejlesztés a titán kipufogórendszer is, ami egyrészt rendkívül könnyű, másrészt még szebben duruzsol vele az MT sornégyese. Alacsonyabb fordulatszámon a titán végdob hangja dominál, majd négyezer felett ezt megpróbálja „túlüvölteni” a szívócsatorna – ebből fakad az MT összetéveszthetetlen hangja.
Természetesen ezúttal is a Brembo szállította a fékalkatrészeket, élen a radiális felső főhengerrel, és az is magától értetődik, hogy a dőlésszöget is figyelembe vevő kipörgésgátló segít megzabolázni a motort, ha túl nagy gázt ad a pilóta.
Emellett vadonatúj a 4,2 colos képátlójú, színes TFT-műszeregység (ami egyébként az R1-ből származik), ezen egyebek mellett megjelenik az SCS (kipörgésgátló), a QSS (gyorsváltó), a LIF (egykerekezés-gátló) és az YRC (általános üzemmód) pillanatnyi beállítása is.
Végül áthangolták a felfüggesztést, és a könnyű, ötküllős, 17 colos felnikre Bridgestone Battlax S22 abroncsokat szereltek fel, hogy azok se panaszkodhassanak a tapadásra, akik a szerpentinek mellett néhány közeli pályára is ellátogatnának az új MT-vel.
A modell gyártása hamarosan megkezdődik, és a hírek szerint jövő februárban érkeznek meg Európába az első példányok.