Hátborzongatóan izgalmas formatervvel, az R1-ből származó, 998 köbcentis erőforrás újraértelmezésével, valamint elképesztő elektronikai arzenállal robbant be ma este a japánok nagyágyúja, az MT-sorozat legfrissebb, kivételesen sornégyes tagja.

yamaha-mt-10-7015
Meglepő részlet, hogy bár a 165 lóerős MT-10 nem tartozik a túrázók közé, a gazdag elektronikai csomagban sebességtartó automatika (tempomat) is megtalálható

Háromfokozatú kipörgésgátlóval, három különböző, szabadon választható motorkarakterrel, illetve a kuplungolást megkönnyítő és a hátsó kerék blokkolását megakadályozó nyomatékhatárolós tengelykapcsolóval debütált a Yamaha reménysége, az MT-10. A könnyebb, átdolgozott dugattyúknak, a 4-2-1 rendszerű kipufogónak és a módosított üzemanyagellátó-rendszernek köszönhetően az új MT robbanékony, mint a donorként szolgáló R1, ugyanakkor az alsó és középső fordulatszám-tartományban még nagyobb tartalékokkal rendelkezik.

Az idei ősz egyik szenzációja, az MT-10

A fürge csupaszmotor megzabolázásában - a fenti elektronikai csomagon felül - a pilóta segítségére van még a japánok superbike-jairól ismert KYB felfüggesztés, és az sem mellékes, hogy a nagymotorok között szinte egyedülállóan csekély, mindössze 1400 milliméteres tengelytáv és a 199 kilós tömeg végtelenül fordulékonnyá teszi a gépet.

Fotógaléria