Néhány perce bemutatták a 2025-ös Yamaha MT-07-et, melynek egyik legfontosabb újítása, hogy a gyors, pontos, minimális terhelésváltással járó váltásokat szavatoló Y-AMT is elérhető lesz hozzá. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy továbbra is hagyományos, hatfokozatú váltó dolgozik a motorban, de ezentúl nem lábbal, hanem kézzel vált a pilóta.
Milyen előnyei vannak az MT-07-ben az Y-AMT váltónak?
Az ilyen motorokat sokan használják ingázásra vagy más célból, de ugyanúgy városon belüli közlekedésre, és bizonyára örülnek majd neki, hogy ezentúl nem kell a kuplungkart használniuk, sőt nem is lesz az Y-AMT-vel felszerelt gépen, tehát a robogók egyszerűségével terelgethető a motor a forgalomban.
Ugyanakkor gondoltak azokra is, akik ragaszkodnak a váltás élményéhez, ezért a pilóta manuálisan – tehát kézzel – kapcsolgathat fel és vissza, illetve automatikus üzemmódban választhat a takarékosabb D és a sportosabb D+ hangolás között. Ráadásul nem ez az egyetlen előnye, ugyanis az MT-07 Y-AMT kivitelben alapáras a sebességtartó automatika (tempomat) is, hogy ne csak városban, hanem a végtelen autópályákon is roppant egyszerű és pihentető legyen az utazás.
Jóllehet, az ilyen erőátvitelekkel felszerelt motorok rendre nehezebbek az alapmodellnél, az MT-07-nél egészen csekély az eltérés. Ez azért komoly fegyvertény, mert a mérnökök elmondása szerint
ha a 2024-es MT-07-be építették volna be az összes újítást, amit a 2025-ös modell kapott, akkor közel öt kilóval nőtt volna a tömege, ám az új, könnyebb kerekeknek, idomoknak és más alkatrészeknek köszönhetően így is könnyebb az új MT az elődjénél.
A sok-sok fejlesztés révén az alapmodell 183 kilós, azaz a plusz alkatrészek dacára egy kilóval karcsúbb lett, míg az Y-AMT 186 kilóval mérlegel menetkészen.
Természetesen nem az erőátvitel az egyetlen újdonság a motoron, de kétségtelenül ez a legnagyobb horderejű változás, ezért hamarosan visszatérünk a típusra, bemutatva, hogy miért és miben változott még az MT-07 a felmenőkkel összehasonlítva.