Egy friss szabadalmi beadványból derült ki, hogy a Yamaha szeretné – például a Honda CB650R-hez hasonlóan – kuplungolást nem igénylő gyorsváltóval felszerelni az MT-07-et, illetve a többi CP2 erőforrásra épülő gépet. Érdekesség, hogy amíg a Hondánál megmaradt a kuplung- és a váltókar, hogy a motorosok szabadon eldönthessék, automatikus vagy manuális módban használják-e a motort, itt egy teljesen automatizált egységet láthatunk.

Részben automatikus erőátvitel kerül a Yamahákba

Nem előzmény nélküli a megoldás, hiszen emlékezzünk csak a lassan húsz éve megjelent, kuplungkar nélküli Yamaha FJR1300-ra, mely szintén ezen az elven működött.

yamaha-mt-07-automata-valto
A Yamaha szabadalmi beadványa

Az MT-07-re és R7-re fejlesztett rendszer egyik legfontosabb előnye, hogy nemes egyszerűséggel kívülről ráépíthető a CP2 erőforrásra, vagyis teljesen mindegy, hogy MT-ről vagy Ténéréről vagy Tracerről van szó, a konkrét modelltől függetlenül alkalmazható. Persze az sem véletlen, hogy éppen egy MT-07 látható a most felbukkant szabadalmi rajzokon, hiszen a rivális Hondánál is a csupasz CB650R-en, illetve annak idomos változatán mutatták be az E-Clurch névre keresztelt, kuplungolás nélkül (is) használható erőátvitelt.