Aki esetleg nem ismerné, az MT-01 erőforrása eredetileg egy cruiseré volt, pedig a futóműve a márka legerősebb sportmotorjából érkezett. A tulajdonosok csak úgy jellemzik: nehéz, papíron nem is túl erős, mégis letépi a kezed. Ha mindez nem lenne elég, még a formája is szokatlan, de pontosan ezért imádják.
Céltalan, de annál izgalmasabb motorként éppen a legrosszabb időszakban, a válság éveiben látott napvilágot, ugyanis 2005-től kezdték árulni, így nem sok szaladgál belőle az utakon, viszont tulajdonosaik éppen ezért tekintenek egyre ritkább és értékesebb kincsként MT-jükre. Napjainkban csak elvétve találni MT-01-et a piacon, főként ilyen szép példányokat, mint ez az ezüst-fekete gép, melyet nemrég töltöttek fel a Red Baron oldalára.
A Stage 1 nevű készlet csupán a házi beszállító, az Akrapovič slip-on dobjait tartalmazta, ám a Stage 2 már valóban durván átváltoztatta a marcona V2-est, tekintve, hogy teljes kipufogórendszer, valamint módosított vezérlőelektronika lapult a csomagban, illetve egy szóló nyerget is kapott a tulajdonos.
Ha ez nem lenne elég, az igazán merész – és gazdag – tulajdonosok megrendelhették a közel nyolcezer eurót (!) felemésztő Stage 3 kitet is, már ha nem zavarta őket, hogy az átdolgozott vezérműtengelyekkel, a módosított dugattyúkkal és a vérmesen dörgő kipufogókkal már csak pályán használhatták új szerzeményüket... Hogy milyen drasztikus változást is hoz ez utóbbi szett beépítése, arra remek példa az ausztrál rögbijátékos, Mick Withers szörnyetege, mellyel a sportoló új országos rekordot állított fel – anno 182,7 km/órára gyorsult fel negyed mérföldön 11,77 másodperc alatt a léghűtéses kéthengeressel.
Ne habozz hát, ha ilyen gépre vágysz, mert egyre kevesebb van belőle! Kétségtelen, hogy az MT-01 is olyan korba érett, amikor már nem az a kérdés, hogy mennyiért eladó, hanem az, hogy egyáltalán eladó-e...