A hazai motorsport képviselői az ausztriai Westendorfban tehették próbára a villámgyors hószánokat, s nyilatkozataikból gyorsan kiderül, hogy a komoly teljesítményhez szokott hölgyek és urak alaposan meglepődtek, hogy mire is képesek ezek a masinák.
„Be kell vallanom, hogy nem vagyok egy téliesített lány, eddig csak quaddal és minimotorral edzettem havon – amikor még volt hó hazánkban. A sebesség okozta adrenalint azonban semmi más nem tudja előidézni, márpedig ezek a motorosszánok mennek rendesen. Krisztián jóval rutinosabb ebben, a jövőben biztosan veszek majd tőle egy-két leckét. Imádnám, ha rendszeresíteni tudnánk ezt az edzésformát" – mondta a teszt után a magyar motorversenyző, Kovács Niki.
„A száguldás minden formáját szeretem. A motorosszánozás az egyik kedvencem. Korábban voltak olyan telek, amikor több száz kilométert is megtettem a Börzsönyben egy ilyen géppel. Örültem, hogy most egy vadonatúj, 160 lóerős Yamahával is próbára tehettem a tudásomat. Igyekeztem néhány trükköt is bedobni, amit az osztrák szervezők nem mindig néztek jó szemmel" – tette hozzá Rallycross Európa-bajnokságon a tavalyi évben újoncként bronzérmet szerző Szabó Krisztián.
Bővülő kínálat
A Yamaha tucatnyi motoroshószánból álló palettája éppen napokban bővült a bődületes teljesítményű, 180 lovas, 998 köbcentis, turfeltöltős erőforrással, mely a Sidewinder modellekben kap helyet, és puszta adatai is minden eddiginél brutálisabb gyorsulást sejtetnek.
A sornégyesben több technikai újítást is bevetettek, így az üzemanyagellátó-rendszerben például tripla fojtószelep kapott helyet, ezáltal a gázreakció még közvetlenebbé és kiszámíthatóbbá vált, hozzájárulva a gép kiváló kezelhetőségéhez. Ezen felül a járgány többféle felfüggesztéssel és kiegészítővel elérhető, hogy mindenki a felhasználás területének megfelelő hószánt állíthasson össze, mely tökéletesen kiszolgálja tulajdonosát.