Egyfelől legyen keskeny, hiszen az autók között lavírozva hátrányt jelent minden egyes plusz centiméter. Legyenek nagy, legalább 17"-es kerekei, hiszen a budapesti utak lassan alkalmasan lesznek arra, hogy az Erzberg Rodeónak konkurenciát állító enduróversenyt rendezzenek bármelyik városi bevezetőn... Persze legyen stílusos, hiszen a motoros szereti, ha elismerő pillantásokat vetnek a gépére, és legyenek jó fékek rajta - természetesen elöl-hátul tárcsafék -, hogy vészhelyzetben is azonnal meg tudjon állni. Nem baj, ha léghűtéses, hiszen minél egyszerűbb a technika, annál kevesebb dolog tud elromlani rajta, és persze legyen könnyű, ne kelljen birkózni a vassal, ha járdán vagy parkolóban kell tologatni a gépet.

Yamaha Moegi

Ha mindezt összegyúrjuk, akkor gyakorlatilag megkapjuk a Yamaha Moegi Y125-öt, mely maga a letisztult funkcionalitás. A szinte kerékpár-szerű kinézet garancia arra, hogy nem lesz túlsúlyos a gép, a kiforrott, 125-ös, négyütemű blokk pedig a megbízhatóság szobra - ráadásul léghűtéses. Az újdonságot a Tokyo Motor Show alkalmával mutatják be, kíváncsian várjuk, hogy a koncepció motor elemei visszaköszönnek -e egy későbbi, sorozatgyártású modellben.

Yamaha Ryoku

Suzuki Van Van, Honda Zoomer illetve a hazánkban is megtalálható orosz Tula - ismerősek ezek a nevek? Nos, a Yamahánál is elhatározták, hogy lesz egy igazán vidám, faék egyszerűségű hobbimotorjuk, mely a városi használatra ugyanúgy alkalmas lesz, mint a földutas kalandokra. Az XTW250 Ryoku Lego-szerű külseje azonnal megnyeri a forma iránt rajongókat, az óriási, ballonos terepgumik pedig az aszfaltútról letérve tehetnek jó szolgálatot - egyedül a kitaposott, hosszanti nyomvályúk okozhatnak gondot a méretes első és hátsó keréknek.

Kíváncsian várjuk, hogy a hamarosan bemutatkozó tanulmányokból mikor válik kézzelfogható valóság, hiszen megjelenésük mindenképp színesebbé tenné a belépő-kategóriájú motorok piacát.