Ezúttal nem pletykáról van szó, hiszen maga a gyártó osztotta meg YouTube-csatornáján, hogy már tesztköreit futja a vállalat első hibridüzemű motorkerékpárra. Ebben egy hagyományos, belső égésű erőforrás dolgozik, ami részben a gyorsulásért felel, másrészt egy különleges generátor segítségével áramot fejleszt a hátsó kereket hajtó villanymotornak.

Hibridüzemű motorkerékpár a Yamahától

Akárcsak a hibridautók esetében, a Yamaha újdonsága is háromféle üzemmódban használható: tisztán elektromos, hagyományos, és hibridhajtással, mégpedig az akkumulátor töltöttségétől függően. Jól tudják a Yamahánál is, hogy a motorosok elsősorban nem kevesebbet fogyasztó vagy összetettebb hajtásláncra vágynak, hanem minél hatékonyabb, dinamikusabb gépre, ezért a motoron kétféle Boost üzemmód is elérhető.

A Dual Boost röviden annyit tesz, hogy a benzines erőforrás és a hátsó villanymotor is bekapcsolódik a hajtásba, míg Triple Boostra kapcsolva a rendszer minden energiát a gyorsítás szolgálatába állít – a főtengelyre felszerelt önindítógenerátor is bekapcsolódik a munkába a két másik egység mellett.