Az YZF-R széria hatszázas és literes modelljei a jól ismert műszaki alappal kezdik meg a következő szezont, csupán a MotoGP gépeken megjelent Race Blue fényezés jelenti az újdonságot, a 125-ös, a hatszázas és az ezres modellek is megkapják az új fényezést.
Az egyre népszerűbb túramotorok szegmensében a hazánkban rendőrmotorként funkcionáló FJR1300-at fésülték át, hogy felvegye a versenyt az egyre erősödő konkurensekkel. Mivel az elmúlt években az európai gyártók sorra jelentették meg túragőzöseiket, a Yamahának is lépnie kellett, hogy méltó ellenfelet állítsanak a tavaly debütált K 1600 GT-nek, illetve a nemrég megjelent Triumph Trophy 1200-nak.
Természetesen az FJR is elektronikus gázmarkolaton keresztül kapja a vezető parancsait, és a közel százötven lóerős teljesítményt kipörgésgátló segít kordában tartani. Továbbra is megtaláljuk a cég kínálatában a kuplung- és váltókar nélküli AS verziót, mely a ride by wire gázkar révén még gyorsabban és pontosabban kapcsolja a fokozatokat, mentesítve a vezetőt a váltómű kezelésétől. Ez utóbbi extra főként városi használat közben kényelmes, hiszen bármilyen tempóról is fékezünk le a lámpánál, megálláskor a motor azonnal első fokozatba kapcsol, így a zöld jelzésre bármikor kilőhetünk, a váltókar használata nélkül.
A motor egy tankolással nagyjából négyszáz kilométer megtételére képes, és ezt akár egyhuzamban is letudhatjuk, hiszen a kényelmes vezető- és utasülés, illetve a motorosan állítható légterelő plexi garantálja a tökéletes ergonómiát. Megújult a nagy túrázó műszeregysége is, mely óriási LCD kijelzőn tájékoztat bennünket a pillanatnyi sebességről, ám a fordulatszámmérő továbbra is analóg kivitelű maradt. A műszerfal jobb szélén egy osztott képernyőn állíthatjuk be a számunkra fontos kiegészítő információkat, mint például az átlagfogyasztást, vagy az aktuális hatótávot.
Az új idomzat révén igazán feltűnő jelenség lett az FJR1300, ám az Intermotra kilátogató motorosok többsége mégsem ezt, hanem a Yamaha legújabb fejlesztését, a háromhengeres, 750-es blokkot csodálta. Nem egészen új a koncepció, hiszen a japánok építettek már hasonló méretű és kialakítású blokkot a nyolcvanas években, de akkor a négyhengeresek dominanciája lesöpörte a piacról a különleges hangú csupaszmotort.
Az európai gyártók sikerén felbuzdulva újra elővették a régi receptet, most azonban nem egy új erőforrást alkottak, hanem a régi, jól bevált blokkot alakították át. Az YZF-R1-ben és a Fazerben dolgozó literes sornégyest fosztották meg szélső hengerétől, mely így teljesen új karakterrel és hanggal kezdheti meg sokadik reinkarnációját.
Mivel könnyű és keskeny erőforrásról van szó, a felhasználási terület szinte végtelen: a túrasport szegmensben, a nakedek között és az emelt hasmagasságú mindenesek piacán is sikeres lehet a nem mindennapi 750-es modell, mely a hírek szerint száz lóerő feletti teljesítményre lesz képes.