Hideg, esős idő köszöntötte a pilótákat a spanyol teszt első napján, így a szerdai gyakorláson csak homályos képet kaphattunk arról, melyik versenyző és melyik motor lehet az év meglepetése. Mindenesetre az komoly fegyvertény, hogy a sorozathoz csak most csatlakozó, 2019 őszén bemutatkozott Honda CBR1000RR-R SP Haslammel a nyergében rögtön behúzta a legjobb köridőt a kimondottan nedves, vizes pályán.
Honda és Haslam az élen
- Itt akár négy-öt ember is esélyes lehet a vb-címre - nyilatkozta Rea, miután szerdán öt különböző (!) márka végzett az első hét helyen Haslam, van der Mark, Gerloff, Redding, Baz, Sykes, Lowes sorrendben.
Másnap is esős, barátságtalan idő uralkodott a pálya környékén, ám délután kezdett felszáradni az aszfalt, ami a köridőkön is meglátszott. Egyből 10-12 másodpercet gyorsultak a motorosok, és miként megszokhattuk, most is Rea ugrott az élre 1:40.983-mal. Brutális tempóelőnyét jellemzi, hogy a mögötte sorakozó Razgatlioglu, Redding, Lowes és van der Mark 40-50 kört töltött kint, mégsem tudta lenyomni a világbajnokot, míg Rea egy laza 19 körös etappal biztosította be elsőségét. Két nap múlva Portimaóban folytatódik a tesztelés, majd február 28-án Ausztráliában megkezdődik a 2020-as világbajnoki szezon.