Gyakran olvashatjuk motoros fórumokon, hogy a WSBK versenyeit izgalmasabbnak, pergőbbnek titulálják, mint a GP összecsapásait. Tény, hogy a motorok közötti apró különbségek sokszor parázs csatákat eredményeznek, nem ritkán az első öt-hat versenyző alkot egy bolyt, hogy a végén robbantva a győzelemért harcoljanak.
A kitűnő versenyek persze a viszonylag dús mezőnynek is köszönhetők, hiszen a tavalyi idénnyitón, Phillip Island-en, 23 motor állt a rajtrácson. Nos, úgy tűnik, hogy a válság ezt a kategóriát is utolérte, hiszen a jelek szerint legfeljebb 19 - vagy annál is kevesebb - versenyző fog felsorakozni jövő tavasszal az ausztrál pálya rajtrácsán. A kiscsapatok mellett olyan meghatározó alakulat is hiányzik majd - a jelenlegi információk szerint -, mint az Effenbert Liberty Racing, mely akár a dobogós helyekért is küzdhetett volna a 2013-as sorozatban.
A következő istállók és versenyzők helye szinte már száz százalékra vehető, bár a Team Air Asia nevezése és összetétele még kérdéses, így ez egyelőre csak provizórikus nevezési lista a február huszonnegyedikén rajtoló Superbike évadra:
Aprilia Racing Team: Eugene Laverty & Sylvain Guintoli
Team Althea Racing Aprilia: Davide Giugliano
Team Red Devils Aprilia: Michel Fabrizio
Kawasaki Racing Team: Tom Sykes & Loris Baz
Pedercini Kawasaki: Alex Lundh & Grotzkyj Simone Giorgi
Pata Racing Team Honda: Jonathan Rea & Leon Haslam
Crescent Suzuki Team Fixi: Jules Cluzel & Leon Camier
Team Alstare Ducati: Carlos Checa & Ayrton Badovini
BMW Motorrad Motorsport Goldbet: Marco Melandri & Chaz Davies
Grillini Progea SBK Team BMW: Vittorio Iannuzzo
Team Air Asia BMW: Ivan Clementi
Ducati Team MR: Max Neukirchner