Ahogy a hipertakarékos Lupóból is készült erősebb GTi variáns, most a jelenlegi fogyasztásbajnok, az XL1 kap új szívet, hogy ne csak étvágyával, de tempójával is feltűnést keltsen az utakon.
A könnyed négykerekűbe természetesen a "házon belüli" Ducati szállítja az erőforrást, mégpedig a Panigale átdolgozott, 1198 köbcentis V2-esét, így 190 lóerő és 124 Nm-es nyomaték fogja repíteni a pillekönnyű, becslések szerint alig hétmázsás kocsit.
Valahonnan ismerős: nem ez lesz az első talján blokkos négykerekű...
Ugyan a kraftból levon kicsit az utólag felszerelt plusz kihajtás - erről a klímakompresszor és a generátor fog működni -, de nem kell attól tartani, hogy ezért erőtlen lenne a sportos XL1. Meglepő módon száműzik az eredeti tengelykapcsolót és váltóművet a bolognai blokkból, helyére duplakuplungos, hétsebességes erőátvitel kerül.
Az viszont továbbra is kérdéses, hogy mindez mennyibe fáj majd a népautóra áhítozó rajongóknak, hiszen az eredeti verzió is borsos, 111 000 eurós áron kelleti magát, így valószínűleg az olasz-német frigy gyermekéből sem lesz tömegcikk...