Igaz, a sisakba épített kis kivetítők is komoly előrelépést jelentenek, de az igazi áttörést a motorok fejidomába süllyesztett eszközök jelentenék.
Kiszivárogott néhány terv a lehetséges megoldásokról
Hallottunk már korábban is arról, hogy a motorfejlesztők gőzerővel dolgoznak az efféle rendszereken, de a most kiszivárgott szabadalmak alapján úgy tűnik, hogy a Honda áll a legközelebb a megvalósításhoz. A rajzokon kívül más információ ugyan nincs a technológiáról, ám nagyjából látszik, hogy mire számíthatunk. Az egyik változatot minden bizonnyal az új Africa Twin modellhez igazították, itt a kivetítő a szokásos óracsoport helyén van, s a kép a légterelőn jelenik meg. A másik elképzeléshez a CBR500R-at veszik alapul, ahol a kivetítőt az üzemanyagtartályba integrálják, és onnan küldik az infókat a plexi felé. Felbukkant egy olyan rajz is, ahol a projektor a légterelő egyik sarkán bújik meg, és az adatokat a tankra közvetíti, ám úgy véljük, ez inkább csak egyfajta kísérletezés, nem hinnénk, hogy megvalósulna, és a gyakorlati haszna sem egyértelmű.
A HUD-rendszer egyébként általában a legfontosabb adatokat jeleníti meg, mint például az aktuális sebességet és az üzemanyagszintet, ugyanakkor várhatóan arra is képes lesz, hogy a navigáció utasításait és figyelmeztetéseit is mutassa. A kikerült leírás alapján a Honda azon is munkálkodik, hogy a HUD valamilyen módon érintőképernyőként is működjön, ehhez azonban speciális elektródára is szükség lesz. Egyben biztosak vagyunk: hamarosan hallunk majd a különleges műszaki csemegéről, ami a négykerekűek után a motorok között is utat törhet magának.