A hagyományokhoz ragaszkodó márkáról lévén szó a Vespa burkolatai tényleg abból vannak, amire elsőre gondolna az ember: acélból. Könnyen és teljes mértékben újrahasznosítható anyag, szó se róla, viszont a 21. század harmadik évtizedében nem biztos, hogy ez a leghatékonyabb, egyben lekönnyebb megoldás, hogy felöltöztessünk egy robogót. Magától értetődően maradt a sokak számára oly kedves alapforma is, ami meglehetősen szűkre szabja a formatervezők mozgásterét. Így aztán nincs is sok újdonság a GTS formatervében, viszont a fényezések között annál inkább – pontosan egy tucatnyi szín közül választhatnak a leendő tulajdonosok.
Még kényelmesebb lett a Vespa GTS300
Akármennyire is a stílusról szól, a Vespa GTS-t sem dísznek tartják, hanem naponta közlekednek vele, éppen ezért lényeges, hogy a 2023-as változaton kényelmesebbre szabták a kétszemélyes ülést.
Részben a komfort növelését szolgálja az áttervezett első felfüggesztés is, amely ugyan még mindig egykaros, ám a a fejlesztés gyümölcseként nyugodtabban és stabilabban fut a gép. Ha már hozzányúltak futóműhöz, a 12 colos kerekeken szintén eszközöltek némi módosítást, illetve megújultak a Brembótól származó fékek is.
Tekintettel arra, hogy ma már a mindennapok szerves része a digitalizáció, a Vespa is felvette a ritmust: noha a műszerek kinézetre a régi iskolát követik, mögéjük olyan elektronikát pakoltak, amellyel kihasználhatóak a VESPA MIA hálózati rendszer előnyei. Kár, hogy az csak a négyféle elérhető változat, azaz a klasszikus GTS, a kortárs GTS Super, a sportosságra kihegyezett SuperSport és a modern technika megszállottjainak szánt SuperTech közül csak a két utóbbihoz jár, egyébként feláras extra. Aki csili-vili TFT-kijelzőre vágyik, megint csak kénytelen nagyobbra nyitni a pénztárcát és a legdrágább SuperTech verziót választani.
23,8 lóerő... Maradhat?
Nem maradtak teljesen érintetlenek a GTS 124, valamint 278 köbcentis erőforrásai sem. A leglényegesebb újdonság, hogy a kisebbik erőforráshoz most már start-stop rendszer is csatlakozik, ám a kategória etalonjaitól szerényebb csúcsteljesítmény jellemzi a modelleket: a kisebb 14, a háromszázas pedig – némi jóindulattal – 24 lóerős. Mondhatjuk, hogy nem Kunmadarason kell bizonyítania a GTS-nek, tehát nem a csúcsteljesítmény a legfontosabb szempont, ám az tény, hogy a lényegesen kedvezőbb árú kihívók is 29-30 lovasak és nyomaték terén is túltesznek a Vespán.
A 2023-as Vespa GTS nemzetközi forgalmazása idén novemberben kezdődik, így várhatóan néhány hónapon belül Magyarországra is megérkeznek az első példányok. A hazai árak egyelőre nem ismertek, viszont annak alapján, hogy Németországban a GTS 125 induló ára 5999, a GTS 300-é pedig 6999 euró, kitalálható, hogy ezúttal is mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk a márkafanatikusoknak.