Ígéretes szabadalmi rajzot mutatott be a Honda, melyen egy túrasportmotor tervei láthatóak. Az első ránézésre CBR650 és VFR800 szerelemgyerekének tűnő típuson több műszaki csemegét is láthatunk, élen a tág határok között mozgatható kormánnyal, fejidommal és kezelőszervekkel.
![valtoztathato-uleshelyzetu-motorkerekpar-a-hondatol-21912](http://sm.s1.cdnadcom.net/sm/img_news/s/w1024/2019/05/15/2745/hondavariableridingposition.jpg)
A rajzokról úgy tűnik, a csutkakormányos motor használható egyszerű sportgépként, ám a markolatot feljebb emelve és a fejidomot előrebillentve máris egyenes háttal, endurós üléshelyzetben folytathatjuk az utat. Ugyanakkor a terv eléggé kezdetleges, mert csak egy elem módosítható az ülés-kormány-lábtartó háromszögben, és miként korábbi írásunkból kiderült, legtöbbször csak ezek együttes átalakításával lesz tényleg kényelmes és könnyen irányítható a gép. Tegyük hozzá, hogy az állítható ülésmagasság és az excenteres lábtartó már viszonylag egyszerűen megvalósítható, akár utólag beszerzett alkatrészekkel is.
![valtoztathato-uleshelyzetu-motorkerekpar-a-hondatol-21916](http://sm.s1.cdnadcom.net/sm/img_news/s/w1024/2019/05/15/2745/vfr.jpg)
Mindenesetre az ötletet látva nem lenne meglepő, ha az ezredforduló óta zajló teljesítményhajsza után ez lenne a következő csapásirány, és egyre sokoldalúbb, illetve könnyebben átalakítható motorok jelennének meg a következő években.