Vasárnap délelőtt rajongók milliói kísérték figyelemmel a tévék előtt, no meg vagy százezer néző a helyszínen, hogy hazai helyszínen elhódítja-e az ifjabb Marquez a VB-címet, vagy a jelentős hátrányból induló Jack Miller éppen Spanyolországban vicceli meg őt az utolsó futamon.
A rajtot Miller kapta el a legjobban, és tulajdonképpen túlzott taktikázástól mentesen, erős, de nem túl erős tempóban vezette a mezőnyt szinte a versenytáv háromnegyedéig. Mögötte nem egyszerűen versenyzők, hanem érdekkörökbe tömörült szövetségesek haladtak, Vinales és Kent természetesen őt próbálta segíteni, míg Rins és Vasquez egyértelműen Marquezt húzta-tolta a dobogó felé. Az ifjú spanyolnak egy harmadik helyre volt szüksége a cím megszerzéséhez, s úgy tűnt, hogy ez viszonylag könnyen tartható lesz számára.
A végjátékban azonban Rins igyekezett kibillenteni Millert, nem számolva azzal, hogy az ausztrál így ismét test-test elleni harcba kerül pont Marquezzel. Elképesztő tempót diktált a KTM-es ausztrál, bármikor képes volt fél másodperccel jobb köridőre, mint a komplett mezőny, így a végére - a lökdösődés ellenére - már a második helyen száguldott, beérve Vinalest, míg mögötte Marquez, majd messze lemaradva Kent haladt.
Marquez rossz taktikát választott, nem tudva, hogy Kent nem jelent közvetlen veszélyt rá, ezért az íveket védve haladt, így teljesen magára húzva a húszéves brit riválist. Két kanyarral a vége előtt már Miller haladt az élen, nyomában Vinales, Marquez, s Kent, aki elszánta magát, hogy az utolsó féktávon, lesz ami lesz, ő beszúr Marquez mellé. Kigyorsítás közben azonban megcsúszott a motor hátulja, ezzel esélye sem maradt a támadásra, így Miller futamot, míg Alex VB-t nyert, amivel a család - a GP-történetében először - két trófeát zsebelt be a testvérek által. Nem mellesleg ezzel a Honda is beérte a KTM-et a gyorsasági motoros VB tabelláján, a két gyártó pontegyenlőséggel zárta a 2014-es év Moto3 bajnokságát - a cím a több győzelem okán került végül az osztrákokhoz.
Hosszú kihagyás után
A Moto2-ben főként az idősebb Vinales és Kallio balesete okozott izgalmas perceket, no meg Rabat, aki végig vezetett, majd a célegyenesre fordulva úgy tűnt, mint aki túl hirtelen ad gázt, amitől a motor - valószínűleg a kevés üzemanyag miatt - megtorpant, így az őt lazán kísérő Lüthi pár tizedmásodperccel a vége előtt egyszerűen kikerülte őt. A svájci a befutó után csodálkozva tekintett körbe, most tényleg elengedték őt?
A királykategória szenzációja volt, hogy Valentino Rossi több éves szünetet követően ismét az élről rajtolhatott - a hétfőn Milánóban szereplő Doctort láthatóan nem viselte meg a sűrű munkahét. A rajtot Iannone kapta el legjobban, majd az első kör végén megérkező záporban szó szerint lubickolva meglógott a mezőnytől. Példáját követte természetesen Redding és Crutchlow is, szinte kanyaronként előzve az esőben kevésbé otthonosan mozgó riválisokat.
Iannone, Rossi, Marquez sorrendben haladtak az ötödik kör végén, mögöttük az egyre gyorsabb Crutchlow érkezett, nyomában Pedrosával. Egy körrel később ugyan újra kisütött a nap, de addigra Lorenzo elóvatoskodta a vizes részeket, s csak a hetedik helyen haladt. Hússzal a vége előtt Marquez előbb Rossit, majd egy kis lökdösődést követően Iannonét is maga mögé utasította, átvéve a vezetést a hazai futamon. Ezzel eldőlni látszott a verseny sorsa, hiszen Marquez azonnal meglógott, míg a ducatis tartotta maga mögött a többieket. Pedrosa is szót érdemel, mert rég nem látott agresszív, határozott előzésekkel verekedte fel magát, s néhány körrel a rajtot követően már a harmadik helyen haladt.
Tizenkét kör volt vissza, mikor hirtelen változtak az erőviszonyok, hiszen újra megérkezett az eső, Crutclow és Rossi azonnal lerázta az üldözőket, s a boxban megkezdődött a tartalékmotorok felkészítése. Lorenzo és Iannone kezdte a cserét, a többiek tovább kockáztatva kint az egyre vizesebb pályán, 5-6 másodpercet lassulva. Később azonban nekik lett igazuk, s a felszáradó pályán szenvedő Lorenzo meg is unta az idei balszerencsés sorozatot, s a leintés előtt a boxba hajtott.
Az utolsó körökben már csak Dovizioso és csapattársa párharca adott izgalmakat, a frissebb technikával versenyző olasz csak nagy nehezen tudta maga mögött tartani Crutchlow-t, és a végén pár oda-vissza csörte után az olasz be is húzta a negyedik helyet.
Marquez, Rossi, Pedrosa dobogó, Espargaro a legjobb Open kategóriás menő, a próbafutamát teljesítő Suzuki pedig a mezőny végéről kényszerült kiállni - ahogyan számítottak is rá, lesz mit fejleszteniük a téli szünet alatt. Most hosszú pihenőre vonulnak a csapatok, már ami a versenyeket illeti, de a munka nem áll meg, hiszen ma már a 2015-ös motorokat tesztelik Valenciában, azaz elkezdik a felkészülést a március 29-i katari idénynyitóra.