Több cég is hozzányúlt már korábban a bajorok kisméretű csupaszmotorjához, mégsem elcsépelt a téma, főként, hogy a most bemutatott R 850 R messze kiemelkedik a mezőnyből.
Újracsomagolták az R 850 R-t
Egy francia csapat, a Sur Les Chapeaux De Roues (SLCDR) volt a tettes, az alapot pedig egy 1996-os, teljesen gyári, mindössze 32 ezret futott boxer adta.
Apró darabokra szedték a vasat, a kéthengeres boxert az alapoktól felújították, majd egyedi kipufogót terveztek és gyártottak hozzá. Szokatlan részlet, hogy a vázat is teljesen átalakították, így csak a jellegzetes erőforrás árulkodik arról, hogy milyen gépből is készült.
Különösen látványosra sikeredett az első villa. Ennek szárait egy-egy légterelő idomnak is beillő, hosszú és keskeny burkolattal tették látványosabbá, és a két elem közé süllyesztették az olajhűtőt, valamint az új fényszórót.
Hogy teljes legyen az átalakulás, a háromágú könnyűfém felniket klasszikus, fűzöttküllős cserélték, ezekre pedig Avon gumikat húztak. Arról nincs információnk, hogy mi lesz a menő kétkerekű sorsa, de bizonyára egy gyűjtő garázsában landol majd az egyetlen példányban készült különlegesség.