Több cég is hozzányúlt már korábban a bajorok kisméretű csupaszmotorjához, mégsem elcsépelt a téma, főként, hogy a most bemutatott R 850 R messze kiemelkedik a mezőnyből.

Újracsomagolták az R 850 R-t

Egy francia csapat, a Sur Les Chapeaux De Roues (SLCDR) volt a tettes, az alapot pedig egy 1996-os, teljesen gyári, mindössze 32 ezret futott boxer adta.

ujracsomagolt-bmw-r850r-21390
Nyoma sincs az R 850 R eredeti karakterének, mégis egységes, harmonikus jelenség lett a motor

Apró darabokra szedték a vasat, a kéthengeres boxert az alapoktól felújították, majd egyedi kipufogót terveztek és gyártottak hozzá. Szokatlan részlet, hogy a vázat is teljesen átalakították, így csak a jellegzetes erőforrás árulkodik arról, hogy milyen gépből is készült.

ujracsomagolt-bmw-r850r-21385
Minimalista, mégis feltűnő kipufogót álmodtak - és készítettek - a SLCDR szakemberei a koros 850-eshez

Különösen látványosra sikeredett az első villa. Ennek szárait egy-egy légterelő idomnak is beillő, hosszú és keskeny burkolattal tették látványosabbá, és a két elem közé süllyesztették az olajhűtőt, valamint az új fényszórót.

ujracsomagolt-bmw-r850r-21386
Maradt a BMW-től megszokott Paralever hátsó felfüggesztés, ugyanakkor egyedi a sportos fazonúra tömött, LED-lámpában végződő ülés és a gyári légszűrőházat is saját készítésű darabbal helyettesítették

Hogy teljes legyen az átalakulás, a háromágú könnyűfém felniket klasszikus, fűzöttküllős cserélték, ezekre pedig Avon gumikat húztak. Arról nincs információnk, hogy mi lesz a menő kétkerekű sorsa, de bizonyára egy gyűjtő garázsában landol majd az egyetlen példányban készült különlegesség.