Alapjaiban változik a MotoGp technikai háttere a következő év első versenyétől, hiszen újra ezer köbcentiméteres motorokkal állhatnak rajthoz a pilóták a királykategóriában. Ez a kihívás több jelenleg is működő Moto2 istállót érint, hiszen a módosításoknak köszönhetően a MotoGp szereplés könnyebben, és alacsonyabb költségekkel elérhető ebben a formában, mint a jelenleg futó 800 köbcentis szériában.
A Gyorsasági Világbajnokságot rendező DORNA természetesen üdvözölte az új csapatok érkezését, hiszen jelenleg mindössze 17 versenyző indul a legnagyobb kategóriában, és ez a létszám sem mindig teljes a sérülések miatt. A csekély számú induló miatt gyakran előfordul az a fura helyzet, hogy az utolsó helyért is jó néhány pontot be lehet gyűjteni, hiszen a sorozat jelenlegi értékelése szerint az első tizenöt befutó kap pontot.
A következő szezonban várhatóan csatlakozik a legnagyobbakhoz a by Queroseno Racing, a Forward Racing, a Kiefer Racing, továbbá az Andrea Iannonéval induló Speed Master alakulat, a Paddock GP és a Mika Kalliót illetve Scott Reddinget is alkalmazó Marc VDS Racing Team.
Ha a Suzuki továbbra is képviselteti magát a királykategóriában, akkor az új csapatokkal legalább 23 főre duzzad a rajtrács, és ezzel - várhatóan - a versenyek is látványosabbak, izgalmasabbak lesznek majd a következő szezonban.