Igen népszerűek a krossz- és terepmodellek Európában, hiszen rengetegen versenyeznek, túráznak velük profi vagy amatőr szinten. A Honda sokat költ típusainak fejlesztésére, legutóbb a CRF-sorozathoz nyúltak hozzá.
Alaposan átfésülték a CRF-sorozatot
A 2020-as modellévű CRF250 R és RX érdekessége, hogy egy az egyben megkapta a nagyobb testvér CRF450R vázát, valamint annak futóművét és teljesítményfokozó újításait. Mindemellett több módosítást végrehajtottak a negyedliteres erőforráson is.
Utóbbiak közül kiemelendő, hogy 4 százalékkal nőtt a csúcsteljesítmény és 8-cal a legnagyobb forgatónyomaték, de talán még lényegesebb, hogy a továbbfejlesztett dugattyúval és hengerfejjel, optimalizált szívó- és kipufogócsatornákkal, átrajzolt vezérműtengely-bütykökkel felvértezett egyhengeres lényegesen agilisabb lett, jobban húz alsó és középső fordulatszám-tartományban, mint elődje. Csökkentették a 2. és 3. sebességfokozat közötti áttétellépcsőt, továbbá új, kisebb súrlódású bevonattal látták el a 3. és 4. fogaskerékpárt, hogy még finomabbak legyenek a kapcsolások.
Ne hagyjuk ki a felsorolásból azt sem, hogy - a CRF450R-rel szerzett tapasztalatokból kiindulva - váltófokozatonként egyedi befecskendezési térképet írtak a 250-eshez.
Ami a 450 R-t és RX-et illeti, a 2018-as teljesítményfokozó módosítások után idén a háromállású, személyre szabható Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC), a HRC rajtelektronika és a változtatható befecskendezési térkép az újdonság.
Ne feledkezzünk meg a kettős célú, közúti használatra is alkalmas CRF450L-ről, ez a 450R krosszmotorra épülő típus tavaly jelent meg a kínálatban. Ennél ugyanaz a friss grafika utal a 2020-as modellévre, mint a CRF250R, a CFR250L, a CRF250 RALLY és a CRF450R esetében. Sokan örülnek majd annak is, hogy a 450L is kapható lesz Stealt Black (fekete) fényezéssel.