A legnagyobb érdeklődésre minden bizonnyal az S 1000 XR sportmodell számíthat, hiszen a többszörös tesztgyőztessel kapcsolatban hatalmasak az elvárások. Igaz az F 900 R és XR is sokakat érdekelhet, mert ez a kategória rengeteg hívet szerzett magának az utóbbi években, és egyre népszerűbbek a középméretű, sokoldalú gépek.
Új crossover és sportmodell a BMW-től
A sport- és túragépek előnyeit egyesítő S 1000 XR fontos újdonsága, hogy jelentősen faragtak a tömegén, így most 226 kilogrammot mutat a mérlegen. Ennek köszönhető, hogy agilisabbá és kezelhetőbbé vált, nem mellesleg a gyártó ígérete szerint remekül ötvözi a kényelmet és a sportosságot. Alapjaiban új soros, négyhengeres erőforrásának 165 lovas csúcsteljesítménye 11 000-es percenkénti főtengelyfordulatnál jelentkezik, maximális nyomatéka 114 Nm, ami már 9250-től rendelkezésre áll.
A BMW szerint az aggregát középső fordulatszám-tartományban még izmosabb, mint az előd, egyszersmind a hatfokozatú váltó a 4., 5. és 6. fokozata a korábbiaknál hosszabb áttételezésű, ezáltal csökkent a fogyasztás és a zajszint is. Simább működést remélhetünk a csúszókuplungos (anti-hopping), többtárcsás nedves tengelykapcsolótól, mi több immáron motornyomaték-határolóval (MSR) is ellátják az S 1000 XR-t. Szerepel a felszerelési listán a hátsó kerék megcsúszását megakadályozó, elektronikus vezérlésű motornyomaték-határoló (MSR), Dynamic ESA elektronikus futóműállítás, ABS Pro és DTC, emelkedőasszisztens, dinamikus fékasszisztens (DBC), 6,5 colos képátlójú, Connectivity funkciókkal büszkélkedő TFT kijelző és tisztán LED-es világítási rendszer is.
Az új F 900 R a sportos, aktív életet élő emberek játékszere lesz, akiknél elsődleges szempont egy kétkerekű esetében a széles körű, mindennapos használhatóság, valamint az ergonómia. Testvére, az XR erre rátesz egy lapáttal, merthogy sportos menetdinamikával ötvözi a GS-szerű felépítést, így hosszú utakra és az utasszállításra is nagyszerűen alkalmas, ne utolsó sorban kellően karakteres is. Tegyük hozzá, a karcsú és szerény ülésmagasságú XR igyekszik elcsábítani a kezdő motorosokat is.
Mindkét modellre gazdag szériafelszereltség jellemző, minekután nem kell külön fizetni a teljes LED-világításért vagy a Connectivity csomagért, ráadásul ebben a szegmensben extrái sem hétköznapiak, minthogy adaptív kanyarvilágítás, kulcs nélküli indítás, Dynamic ESA, Pro váltóasszisztens, intelligens segélyhívás, ABS Pro, MSR, DTC, DBC, RDC egyaránt szerepel a listán. Az már csak hab a tortán, hogy a pletykák szerint hárommillió forint alatt hozzájuthatunk az új 900-ashoz, ami igazán versenyképes ilyen felszereltséggel és technikával.
A testvérpárt az F 850 GS továbbfejlesztett, 895 köbcentis, soros, kéthengeres motorjával szerelik fel, mely új motorfékhatás-szabályozással vált még kezesebbé. A teljesítmény mindkét modellnél 105 lóerő, a csúcsnyomaték pedig 92 Nm, sőt a továbbra is 270/450 fokos gyújtótávolságnak és az alsó kipufogónak hála a motor nem mindennapi hangélménnyel örvendezteti meg a motorosokat.
Világújdonságként harangozta be a BMW a könnyű, műanyagból hegesztett üzemanyagtankot, mely az R-nél 13, az XR-nél 15,5 literes. Ami a futóművet illeti, elöl fordított teleszkópvilla dolgozik, rugóútja 135 mm (F 900 R) és 170 mm (F 900 XR). Az alumíniumból készített, kétágú hátsó lengővilla központi rugóstagja az R-nél 142, az XR-nél 172 mm-t mozdul fel, s le.