Európában tizenöt éve jelent meg a Yamaha TRX: jellegzetes, térhálós váz könnyű kezelhetőség és sportos üléspozíció jellemezte a különleges kétkerekűt. A nyolcvan lóerős teljesítmény a kétszáz kilogramm alatti tömeggel remek párost alkotott, és egyedi hangja - melyet a 270 fokos ékelésű főtengelynek köszönhetett - azonnal elbűvölte a rajongókat. A blokk a mai napig gyártásban maradt, jelenleg 900 köbcentis változatban szolgál a Yamaha TDM modellben.
A TRX-et már 1999-ben nyugdíjazták, de a rajongók nem felejtették el a legendás típust. A Yamaha mérnökei is tudták ezt, ezért egy új, félidomos ezerkettes motor tervezésébe fogtak, mely a Super Tenere főbb alkatrészeiből építkezik. Ismerve japán motorok mai kínálatát, igazi különlegesség lesz az új modell, hiszen szakít a távol-keleti naked motorok jellemző sornégyes építési módjával és formaterve is eltér majd a hangvillások eddig forgalmazott csupasz gépeitől.
A fenti látványterven Luca Bar víziója látható: mondjuk úgy, hogy nem fogunk bánkódni, ha a végleges forma is valami hasonló lesz...