A kémfotókat és a gyáriak által kiszivárogtatott információkat látva biztosak lehettünk benne, hogy a több mint fél évszázados múltra visszatekintő Trophy típuscsalád lesz a következő, mely a háromhengeres, 1215 köbcentis blokkal fog megjelenni a szalonokban.
Nem is kellett sokat várnunk a hivatalos bejelentésre, hiszen a hagyományos, őszi motorkiállításokat jócskán beelőzve, már nyár derekán közkinccsé tették a hinckley-i gyárban az újdonság hivatalos fotóit és műszaki paramétereit. A méretes idomzat, a közel 17 centis úton állítható légterelő plexi, és az alapáron kínált fényezett oldaldobozok nem hagynak kétséget bennünk: ez a motor a luxustúrázók kategóriájában fog vevőket csábítani az európai és távol-keleti márkák gyártói elől.
Az erőforrás is megfelel ennek a kihívásnak, hiszen a folyadékhűtéses, háromhengeres egység 134 lóerős teljesítménye és 120 Nm forgatónyomatéka több mint elegendő a méretes túrázó lendületes gyorsításához. Egy átlagos túrasport gépről átülve némi tanulásra kényszerül a vezető, hiszen csak a balos markolaton tucatnyi nyomógomb és kapcsoló várja: a sok-sok kezelőszerv többek között a drágább, SE modell elektronikusan szabályozható WP futóművét, a tempomatot, és az audio-rendszert vezérli. A motor ülésmagassága 800 és 820 milliméter magasan rögzíthető, és újdonság, hogy a szériában kínált, fényezett oldaldobozok pozíciója is változtatható.
A 26 literes üzemanyagtartály és a 16 000 kilométeres szervizintervallum garantálja, hogy a transzkontinentális kalandokban is praktikus társ lesz az angolok legújabb modellje, a Triumph Trophy.