Mi is beszámoltunk róla, hogy az angolok egy nagyköbcentis, kardános "GS-verő"-t állítanak csatasorba a közeljövőben, akkor azt gondoltuk, hogy a jelenlegi legnagyobb terepes túramotorjukat, a 1050-es Tigert váltja az újdonság.
A tegnapi bejelentés után biztosak lehetünk benne, hogy az új modell bevezetése mellett a 1050-es verzió is elérhető lesz, ráadásul a 2012-re várható legnagyobb változat nevében sem illeszkedik a Tiger családba, így 2012-ben a 800, a 800XC és a 1050-es Tiger alkotja majd az angolok háromhengeres enduróinak kasztját.
A 1050-es legfrissebb változata jól illeszkedik a modern túraendurók világába, szó sincs már dagonyázásról, vagy sivatagi kalandokról, a hangsúly az országúti túrázáson van. A kormány is alacsonyabbra került, ami útban lehet azoknak, akik a nyeregből kiállva, terepmotorként használnák a 1050-est, viszont a nagy tempójú túrázáshoz így jobban passzol az új Triumph üléspozíciója. Természetesen blokkolásgátló is rendelhető a Triumph Tiger 1050-eshez, mely összesen négy különböző színben lesz elérhető a kereskedésekben.